پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم ترویج فرهنگ علوی و توجه دادن انقلابیون کشورهای منطقه در مسئله بیداری اسلامی به ولایت وغدیر و جایگاه آن در حفظ عزت و اقتدار حکومت های مسلمان تاکید کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید،‌ امروز در کنگره ملی غدیر که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله رهبری در اسلام، اظهارداشتند: اهمیت و جایگاه مسئله رهبری در اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست؛ به طوری که پیامبر اسلام(ص) از روز اول دعوت آشکار خود، بحث جانشینی بعد از خویش را مطرح کردند که در آن آزمون شخصی لایق تر از امام علی(ع) یافت نشد.

معظم له افزودند: در واقعه غدیر پیامبر اسلام(ص) در جمع ده ها هزار نفری مردم که اکثر اصحاب خاص حضرت و بزرگان و مردم عادی در آن حضور داشتند، به امر خدا بر ولایت امیرالمومنین(ع) تاکید کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: سید شرف الدین در کتاب المراجعات آورده است که پیامبر(ص) در پنج محل حدیث ثقلین را برای عوام، خواص و اهل بیت(ع) خویش بیان فرمودند و در هر مرحله سعی کردند تا جایی برای شبهه افکنی در آینده وجود نداشته باشد، ولی بازهم ظالمان و منافقان با ولایت به مخالفت پرداختند و اولین قربانی این مسیر، حضرت زهرا(س) بودند که در روزهای آخر عمر شریفشان خطاب به مردم فرمودند «شما ولایت الهی را کنار زدید و از این پس شمشیر در میان شما حکومت خواهد کرد».

معظم له با اشاره به نامه تاریخی امام علی(ع) به مالک اشتر، خاطرنشان کردند: امام علی(ع) در این نامه، 25 سال خانه نشینی را اسارت دین در دست ظالمان و اشرار خواندند و در خطبه شقشقیه نیز بارها با یاران خالص و مومن خویش دردل کرده اند و از جفایی که بعد از غدیر بر ایشان روا شد، سخن گفتند؛ حضرت با تقسیم بندی مردم به 5 گروه، افرادی را که نصیحت های ایشان را زمین گذاشتند و باز هم به اعمال ننگین خود برگشتند را آزار دهنده ترین ذکر کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، جعل احادیث و روایات، پس از غدیر را یکی از ابزارهای دشمنان امام علی(ع) در تضییع حق مسلم حضرت ذکر کرده و افزودند: آورده اند که پس از پیامبر(ص) 500هزار روایت جعل شد تا بتوانند به استقرار نظام فاسد خود کمک کنند و حق مسلم را در خانه حبس کنند.

معظم له، بوجود آمدن فرقه های ضاله و همچنین انحرافات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را از دیگر آسیب های فتنه علیه غدیر برشمرد و گفتند: تبدیل خلافت به سلطنت، آسیب سیاسی بزرگی بود که بعد از انحراف از غدیر بوجود آمد و موجب شد تا حکومت هایی با نام اسلام و با مایه پادشاهی عربی حاکم شوند و مسیرهدایت را منحرف کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به بیداری اسلامی که توسط امام خمینی(ره) در ایران بوجود آمد، انقلاب اسلامی را انقلابی بر مبنای غدیر دانسته و تصریح کردند: نگاه امام راحل نسبت به انقلاب اسلامی، کاملا غدیری بود؛ زیرا اسلام بدون ولایت، حاکمیت پیدا نمی کند.

معظم له خاطرنشان کردند: بیداری اسلامی ناشی از خستگی مردم از حکومت های به ظاهر اسلامی و در باطن طرفدار نظام غرب و آمریکا بود، چون آنها با اقدامات خود از جمله رابطه مسالمت آمیز با آمریکا به اسراییل آنان را بر کشورهای اسلامی حاکم کرده بودند.

این مرجع تقلید، قیام در کشورهای اسلامی و تلاش آنان برای ساختن کشوری با معیارهای اسلام اصیل را از جمله مقدمات زمینه سازی ظهور توصیف کرد و گفتند: اگر همین روند با روشنگری علوی و غدیری برای انقلابیون تداوم داشته باشد می توانیم به وظیفه خود که همان زمینه سازی جهت ظهورحضرت است، عمل کنیم؛ افق پیش روی ما در مسئله ظهور، بسیار روشن است؛ زیرا روز به روز بر قدرت مستضعفان در مقابل جباران و ستمگران افزوده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha