چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مباحث مهدوی، تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش قم و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به امضا رسیده است.

 به گزارش مرکز خبر حوزه ، محمدحسین امین جعفری اظهار کرد: به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی، تفاهم نامه ای میان اداره کل آموزش و پرورش استان قم و مرکز تخصصی مهدویت به امضا رسیده است.

وی افزود: هدف از اجرای این تفاهم نامه و برنامه‌های مرتبط با آن، معرفت و انس بیشتر دانش آموزان با حضرت ولی عصر(عج) و سایر ائمه اطهار(ع) است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از تالیف کتاب آموزشی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با مرکز تخصصی مهدویت خبر داد و گفت: کارشناسان این مرکز این کتاب را ویژه دانش آموزان دوره راهنمایی تدوین کرده اند و اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیون تومان برای خرید آن اختصاص داده است.

وی ابراز کرد: بیش از ۱۷ هزار نفر دانش آموز مقطع راهنمایی استان قم زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت ضمن اینکه اداره کل آموزش و پرورش قم درصدد است که تعداد بیشتر از دانش آموزان در مقاطع دیگر تحصیلی را تحت پوشش قرار دهد.

امین جعفری با اشاره به برنامه‌های سال گذشته آموزش و پرورش در زمینه آشنایی دانش آموزان با مسئله مهدویت گفت: در سال گذشته دو گروه ۳۱۳ نفری ویژه دختران و پسران در مدارس قم تشکیل شده و با برگزاری دوره‌های آموزشی مهدوی، مباحث مربوط به ظهور و امام عصر(عج) برای آنها تشریح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در سال جاری با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سرفصل‌های ضمن خدمت ویژه تمام مدیران، معلمان و مربیان پرورشی مدارس قم در نظر گرفته شده و دوره‌های آموزشی ویژه مهدویت برای آنها برگزار می‌شود.

وی، حسن این کار را آموزش صحیح مسائل مهدوی به معلمان و مدیران دانست و خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان می‌توانند پس از شرکت در کارگاه‌های ویژه این طرح مفاهیم مورد نظر را به دانش آموزان منتقل کنند.

امین جعفری شهر مقدس قم را دارای شرایط مناسب برای فعالیت‌های مذهبی دانست و گفت: کتاب آموزشی مهدویت مورد توجه سایر استان‌ها نیز واقع شده و آنها درخواست ارسال نمونه‌های این کتاب را دارند که اداره کل آموزش و پرورش قم نیز اقدام به این کار کرده است.

بر اساس گزارش آینده روشن، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان اظهار کرد: شروع فعالیت‌های مهدوی مدارس از عاشورای حسینی بوده و تا اربعین ادامه دارد و پس از آن برنامه‌های متنوع دیگری اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha