جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

جشنواره نوآوري‌هاي تبليغ ديني از‌سوی دفتر تبليغات اسلامي و با همکاری و مشارکت 5 سازمان و نهاد حوزوي و دولتي در قم برگزار مي شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی با بيان اين‌كه امروزه عرصه تبليغ، عرصه گسترده اي است و عوامل متعددي در تاثيرگذاري و افزايش اثر گذاري تبليغ وجود دارند، گفت: شناسايي اين عوامل به ما كمك مي كند تا موفقيت در عرصه تبليغ ديني دوچندان شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ثنایی افزود: تبليغ منحصر به منبر نيست و عرصه‌هاي ديگري هم وجود دارد كه شناخت ابزار جديد به همراه تلاش براي نوآوري گام مستحكمي براي گسترش و اشاعه امر تبليغ ديني است.

وی ادامه داد: به همين دليل احساس شد مبلغان فراواني در نقاط مختلف كشور حضور دارند كه كار تبليغي را با محتواي ديني انجام مي دهند و طي تجربه اي كه در ساليان تبليغ كسب كرده اند دست به نوآوري‌هايي مي زنند كه اگر شناسايي،  ساماندهي و به ديگر مبلغان معرفي شوند مي توان  اين تجربيات را به كار بست. براین اساس جشنواره نوآوري‌هاي تبليغ ديني به منظور پيگيري، شناسايي، پردازش و ساماندهي نوآوري‌ها و ايده‌هاي نوين در امر تبليغ ديني در دستور كار قرار گرفته است.

حجت الاسلام ثنايي اضافه‌کرد: بعد از شناسايي و ساماندهي نوآوري‌ها در عرصه تبليغ، علاوه بر تقدير و تشويق، حمايت و پشتباني از آن‌ها صورت می‌گیرد تا با تقويت روحيه ابتكار و خلاقيت، اين نوآوري‌ها گسترش پيدا كنند.

وي خاطرنشان کرد: قلمروي اين طرح شامل كليه نوآوري‌هاي اجراشده توسط حوزويان و غيرحوزويان در داخل و خارج از كشور ارائه شده را در قالب شرایطی شامل مي شود.

مديراجرايي جشنواره نوآوري‌هاي تبليغ ديني، یکی از شرایط‌را روش پياده شده مرتبط با تبليغ ديني عنوان کرد و افزود: انطباق روش تبلیغی با ارزش‌هاي اسلامي و ساختار حوزه و روحانيت از دیگر شرایط جشنواره به شمار می‌رود.

وي روحاني محور بودن طرح و نوآوری تبلیغی‌را شرط دیگر ذکر کرد و ادامه داد: ممكن است طرحي دوشرط اول را دارا باشد منتهي روحاني محور نباشد كه بايد گفت اين طرح قابل ارائه در جشنواره نیست.

حجت الاسلام ثنايي در خصوص محورهاي جشنواره گفت: جشنواره داراي محتواي تبليغ است كه اين محتوا تمامي ابتكارات ونوآوري‌هاي انجام شده را در راستاي موضوعات موردنياز مخاطبان شامل مي شود.

وي خاطرنشان ساخت: محور دوم اين جشنواره عرصه محيطي و زماني تبليغ است كه در هر محيطي غير از مسجد و حسينيه و همچنين غير از  ايام تبليغي رايج، امكان تبليغ داشته باشد.

مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی: سومين محور را روش‌هاي تبليغي اعم از شفاهي، مكتوب و مجازي ذکر کرد و ابراز داشت:محور بعدی ابزارهاي تبليغي شامل كليه ابزارهاي سنتي و نوين است كه براي رساندن پيام مبلغ به مخاطب بتوان از آن استفاده كرد.

حجت الاسلام ثنايي ادامه داد: از جمله ويژگي‌هاي اين جشنواره حساسیت کامل رياست دفتر تبليغات اسلامي و  همكاري و مشاركت 6 سازمان و نهادحوزوي و دولتي است.

وي خاطرنشان كرد: در برگزاری جشنواره علاوه بر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مركز مديريت حوزه‌هاي علميه، سازمان اوقاف و امورخيريه وجامعة المصطفي العالميه همکاری و مشارکت دارند.

مديراجرايي جشنواره نوآوري‌هاي تبليغي ديني زمان تقریبی برگزاری جشنواره‌ را اواخر اردیبهشت91 اعلام کرد و گفت: براساس برنامه زمان بندي شده از اوايل دي ماه، فراخوان اين همايش اعلام، و مدت فراخوان نيز 3 ماه است.

حجت‌الاسلام ثنایی در پايان افزود: اين جشنواره فرصت مناسبي است تا مبلغان نوآور كه در نقاط مختلف كشور حضور دارند و به نوعي گمنام هستند، شناسايي و مورد تشويق و حمايت قرار گيرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دفتر تبلیغات، علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا تاريخ 28اسفند90 به نشاني قم، چهارراه شهدا، ساختمان مركزي دفتر تبليغات اسلامي، طبقه دوم، دبيرخانه جشنواره، كدپستي 37157991811 ارسال كنند و به منظور كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 02517832955 تماس حاصل نمایند و همچنین پست الكترونيكي info@jntsmta.com پيش بيني شده و جهت دسترسي به فرم فراخوان نيز بايستی به نشاني www.samta.ir و www.jntsamta.comمراجعه كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha