سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت:در ایام فاطمیه، بقاع متبرکه کرمانشاه میزبان عزاداران حضرت صدیقه طاهره (س) است.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه، صبح امروز طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت ایام فاطمیه گفت: در روز شهادت حضرت فاطمه (س) بقاع متبرکه استان محل برگزاری سوگواری محبان اهل بیت (ع) خواهند بود و تعدادی از هیئت‌های مذهبی مراسم خود را از کنار بقعه سیده فاطمه واقع در مرکز شهر شروع کرده و سپس از آن جا به سوی مسجد جامع کرمانشاه حرکت می نمایند.

وی مسجد جامع شهر کرمانشاه را محل مراسم عمومی شهر اعلام کرد و افزود: هشتاد نفر از روحانیان حوزه علمیه قم و بیست نفر از مبلغان بومی از طرف اوقاف به مناطق مختلف این استان در طول دهه فاطمیه اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی مقدم همچنین بیان داشت: در استان کرمانشاه ستاد سوگواره تشکیل شده است و به مدت پنج شب مراسم سوگواری برگزار می‌شود که در این شب‌ها آیت الله علما ، نماینده ولی فقیه در استان و نیز آیت الله ممدوحی ، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن می پردازند.

وی در ادامه گفت: در طرح آرامش بهاری، جمعیتی بیش از یک میلیون و 200هزار نفر از بقاع متبرکه استان زیارت کردند و در شش بقعه استان، طرح ویژه خیمه‌های معرفت به پا شد.

وی در خاتمه اضافه نشان کرد: 45 روحانی در طرح آرامش بهاری فعالیت کردند ،ضمن آن که اداره اوقاف استان کرمانشاه در این ایام، در ردیف سه استان برتر اجرای طرح آرامش بهاری در سطح کشور قرار گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha