جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

یک استاد حوزه علمیه خواهران تهران ، حفظ و تقویت حیا و عفت از سوی زنان را لازمه دست یابی آنان به کمال انسانی دانست.

به گزارش سرویس استان های حوزه نیوز، خانم فلاح زاده طی سخنانی در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که با حضور طلاب و اساتيد مدرسه خواهران کریمه اهل بیت(س) تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت الگوپذیری تمامی زنان از حضرت فاطمه (س) گفت : حیاء و عفت برای یک زن امری لازم و ضروری است و زن در سایه حیا و عفت انسانی در مسیر رشد و کمال قرار می گیرد و برترین الگو و اسوه ی حیا و عفت برای تمام زنان جهان، دختر رسول گرامی اسلام می باشد که بهترین درس های زندگی را می توان از رفتار و اخلاق ایشان گرفت.

وی افزود: عظمت و جایگاه معنوی حضرت زهرا(س) به قدری رفیع است که هرکسی نمی تواند ظرافت ها و فداکاری های که این بانوی مکرمه در زندگی پر برکتشان در راه احیای دین متحمل شدند را درک نماید.

فلاح زاده در ادامه با بیان اینکه حضرت فاطمه الگوی تمام نمای اخلاق اسلامی می باشد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در یک دوره و یا یک قرن خلاصه نمی شود زیرا عظمت شخصیت ایشان به حدی است که امام صادق(ع) در این رابطه می فرمایند: «ما حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان حضرت فاطمه(س) حجت خدا برما می باشد».

 این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله فدک که حق مسلم حضرت فاطمه(س) بود اشاره كرده و افزود: فدك متعلق به دختر رسول خدا بود ولی غاصبان این حق را از ایشان محروم کرده و خود را صاحب آن دانستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha