دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس گفت: حقیقتا ساده زیستی مرحوم آیت الله آیت اللهی ، امام جمعه فقید لارستان، الگویی فراروی طلاب و روحانیون می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عباسپور در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه، با اشاره به مراسم با شکوه تشییع پیکر آن عالم فرزانه در منطقه لارستان در روز گذشته ابراز داشت: مرحوم آیت الله آیت اللهی از برجسته ترین علمایی بود که ما در سطح استان فارس ، مثل ایشان را نداریم.

وی با اشاره به ارادت خاص برادران اهل تسنن منطقه لارستان به ایشان گفت: در ایام عید غدیر نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت نیز به خدمت ایشان رسیده و ایام را تبریک می گفتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان فارس همچنین با اشاره به این که امام جمعه فقید لارستان، موسس دو مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) و الزهرا(س) بودند، اظهار داشت: ایشان علاوه بر درخشش در عرصه های علمی و فقهی، ذوق و قریحه شعری بالایی داشتند و در ضمن مولف چندین کتاب بوده و خدمات ماندگاری را به حوزه های علمیه انجام دادند.

وی با اشاره به ساده زیستی مرحوم آیت الله آیت اللهی گفت: ایشان در خانه محقر کاهگلی زندگی می کردند و با وجود آن که مراجعات مردمی فراوانی داشتند اما در کسب علم و نشر آن بسیار سخت کوش بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha