جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی خواستار تبیین ابعاد علمی و معنوی شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه(س) به صورت تخصصی شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری بویراحمدی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت، گفت: طلاب و روحانیون باید وظیفه خاصی را به صورت تخصصی پیرامون شخصیت علمی و معنوی این بانوی کرامت دنبال کنند و عظمت حضرت را به همگان بشناسانند.

وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج پیام اهل بیت(ع) که حضرت معصومه(س) یکی از مصادیق آن می باشند تاثیرات شگرف معنوی را در سطح جامعه به ویژه در بین بانوان امت اسلامی خواهد داشت.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بر نقش حضرت فاطمه معصومه(س) در احیای دین و جانفشانی در این عرصه تاکید کرد و با بیان روایتی از امام صادق(ع)، اظهارداشت: امام می فرمایند "همه امت جدّ من محتاج شفاعت حضرت معصومه(س) هستند و با شفاعت ایشان به بهشت می روند".

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی افزود: امروز باید شخصیت فردی و علمی و اجتماعی این بانوی بزرگوار اسلام برای همگان تبیین و کرامات ایشان تشریح شود.

فضائل علمی و ممتاز "فاطمه ثانی(س)"

حجت الاسلام انصاری بویراحمدی همچنین در خصوص فضائل علمی و ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امام خمینی(ره)، در مدح حضرت فاطمه معصومه (س)، قصیده ای دارند که در دیوان ایشان به چاپ رسیده است؛ امام(ره) در آن شعر، حضرت معصومه (س) را به عنوان «فاطمه ثانی» معرفی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مقام علمی حضرت معصومه (س) همین بس که بگوییم زمانی عده ای از مردم کوفه برای جواب یک مسأله مهم فقهی به مدینه آمدند تا پاسخ آن را از امام کاظم(ع) دریافت کنند، حال آن که حضرت در مسافرت بودند. مردم به درب خانه امام رفتند و حضرت معصومه (س)، که در آن زمان دختری کم سن و سال بودند، به مردم گفتند که سؤالتان را بنویسید و بدهید. آنها سؤال را نوشتند و حضرت پاسخ سؤالات آنها را به صورت کتبی نوشت. آنان بدون این که به پاسخ یک دختر کم سن و سال اعتماد کنند، از شهر مدینه بیرون رفتند، در بین راه با کاروانی روبرو شدند که اتفاقاً امام موسی کاظم(ع) هم در آن کاروان بودند، با اظهار خوشحالی، جریان را برای ایشان تعریف کردند، امام(ع) فرمودند"نامه را بدهید تا ببینم پاسخ چه بوده است". وقتی ایشان پاسخ دخترشان را دیدند، فرمودند"فداها ابوها"پدرش به فدای او شود.

بهره مندی علما و فضلا از کرامات حضرت معصومه(س)

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی ادامه داد: کرامات حضرت و محدثه بودن ایشان، نشان از جایگاه برجسته این بانوی با کرامت دارد؛ به طوری که قرن هاست که شهر قم و اهالی آن بویژه علما و فضلا از آن بهره می برند.

وی همچنین خواستار تشکیل گروه های علمی و تفسیری با محوریت حوزه های علمیه پیرامون شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) شد.

حجت الاسلام انصاری بویراحمدی در پایان افزود: برپایی گنگره وهمایش های استانی و سراسری زیبنده حضرت ، برپایی مسابقات و برنامه های متنوع فرهنگی با موضوع این بانوی کرامت حرکت شایسته ای در راستای معرفی و تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار می باشد.

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha