شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 295009
۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۸

گروهی از اندیشمندان و مدیران رسانه های کشور نپال، از سامانه خبری حوزه های علمیه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گروهی از اساتید دانشگاه‌ها و دست‌اندرکاران رسانه‌های نپال با حضور در سامانه خبری حوزه های علمیه در قم، از نزدیک با فرایند اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای حوزوی آشنا شدند.

هیئت نپالی که به دعوت جامعةالمصطفی العالمیه به قم سفر کرده است، در بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه با ابراز خردسندی از پوشش اخبار فرهنگی – دینی بین المللی، خواستار تعامل خبری رسانه رسمی حوزه با مراکز فرهنگی اسلامی این کشور شدند.

پس از بازدید اساتید دانشگاه‌ها و دست اندر کاران رسانه‌های نپال از بخش ها و سرویس‌های خبری خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مولایی، مدیر سامانه خبری حوزه های علمیه در نشستی با هیئت نپالی، با تقدیر از حضور آنان در رسانه رسمی حوزه، توضیحاتی پیرامون نحوه اطلاع رسانی در حوزه های علمیه ارائه داد.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت توجه به امر اطلاع رسانی دینی گفت:  فرهیختگان رسانه ای کشورهای مسلمان در شرایط کنونی باید به عنوان ید واحده معارف نورانی اسلام را بدور از هر گونه تعصب مذهبی در قالب های نوین اطلاع رسانی منتشر کنند.

وی افزود: استکبار برای پیشبرد اهداف شوم خود از قدرت رسانه بهره برده اما باید اذعان کنیم قدرت رسانه‌‌ای مسلمین در برابر موج تخریب‌های غرب و معاندین اسلام ضعیف است.

این استاد حوزه گفت: ساخت فیلم موهن آمریکایی قلب مسلمین را جریحه‌دار کرد و باید اذعان کنیم هر چند این اقدام مذبوحانه با واکنش جدی و سراسر شور و شعور مسلمین مواجه شد و در اقصی نقاط دنیا آن را محکوم کردند، اما نباید از این مسئله غافل بود که برای جلوگیری و مقابله جدی با این گونه اقدامات سخیف نیازمند تشکل رسانه‌ای قوی هستیم و امت اسلامی با عنایت به ظرفیت‌های خوب معارف اسلامی زمینه این را دارد به قطب رسانه‌ای دنیا تبدیل شود، تا عظمت‌های اسلام را به رخ اندیشمندان و اهل فکر جهان بکشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مولایی خاطرنشان کرد؛ لازمه گسترش دین اسلام تشکیل کانون قدرتمند رسانه‌ای برای مقابله با هجمه‌های ناجوانمردانه غرب به  این دین کامل الهی است و فرهیختگان و اهل رسانه دنیای اسلام باید در این زمینه فارغ از هر گونه تعصبات مذهبی به فکر اصول مشترک اسلام باشند.

وی ضمن تقدیر از حضور هیئت رسانه‌ای نپال ابراز امیدواری کرد این گونه بازدیدها زمینه شناخت ظرفیت‌های دینی و فرهنگی کانون‌های مذهبی دو کشور ایران و نپال را برای معرفی هر چه بهتر اسلام عزیز فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha