یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 298879
۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳

رییس شورای هیئات مذهبی استان قم از تجمع و عزاداری هیئات مذهبی قم همزمان با هشتم ماه محرم در میدان آستانه و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد چهل اخترانی، امروز (2 آذر) در جلسه توجیهی مستندسازی عزاداری محرم که با حضورعکاسان خبری در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: محبت امام حسین(ع) در قلوب شیعیان حرارتی ایجاد کرده که هرگز سرد نخواهد شد؛ ما باید از این فرصت خوب استفاده کنیم.

وی افزود: در سال گذشته یک خبرنگار خارجی عکسی را در مجله ای منتشر کرده بود که سر در خانه ای پرچم مشکی نصب شده بود با این عبارت که مردم ایران شخصیت دارند و در مجالس عادی نمی روند اما این تنها مجلسی است که بدون دعوت می روند و این عکس تاثیر بسزایی در مخاطبان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین چهل اخترانی عنوان کرد: ذبح احشام در خیابان ها از آسیب هایی است که مردم باید رعایت کنند هر چند در مقایسه با سال های گذشته کمتر شده است.

رییس شورای هیئات مذهبی استان قم با بیان این که هیئات بسیار زیبایی در نقاط مختلف قم عزاداری می کنند، خاطرنشان کرد: در خیابان امامزاده ابراهیم قم، برادران آذری زبان به عزاداری می پردازند که شور بسیار زیبایی بر آن حاکم است.

وی در پایان گفت: روز هشتم ماه محرم که به نام حضرت علی اکبر(ع) نامگذاری شده، هیئات مذهبی استان قم در میدان آستانه و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع و به عزاداری می پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha