جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

مدیر مدرسه علمیه بندر ترکمن از پایان عملیات احداث ساختمان این مدرسه در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن کیایی در گفتگو با روابط عمومی حوزه علمیه گلستان، با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 92-91 شصت و چهار طلبه در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بندرترکمن مشغول به تحصیل می باشند، اظهار داشت: 53 نفر از این عزیزان مجرد و 11 نفر معیل می باشند که 8 استاد به صورت تمام وقت و پاره وقت عهده دار تدریس و تربیت طلاب هستند.

وی ابراز داشت: پرداختن به اخلاق، تهذیب، فراگیری علم تجوید و تفسیر قرآن در کنار درس و بحث از مهمترین اهداف سال تحصیلی جاری است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بندرترکمن با اشاره به برنامه های فرهنگی این مدرسه علمیه، خاطرنشان ساخت: قرائت دعای پرفیض عهد همه روزه بعد از نماز صبح، قرائت قرآن مجید به همراه تفسیر پس از نماز ظهر و عصر، قرائت زیارت عاشورا، توسل و کمیل در هفته، تفسیر قرآن کریم در شب های شنبه و دوشنبه توسط امام جمعه شهرستان، قرائت دعای ندبه در صبح جمعه، برگزاری درس اخلاق، برگزاری مراسم در مناسبت های گوناگون، شرکت در راهپیمایی ها و ...... از دیگر فعالیت های فرهنگی این مدرسه علمیه می باشد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه عملیات احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه امام صادق(ع) بندرترکمن مراحل پایانی را می‌گذراند گفت: از مشکلات موجود، عدم بودجه مناسب برای تکمیل ساختمان جدید این مدرسه می باشد که قریب به 9 سال از شروع ساخت آن می گذرد اما متأسفانه هنوز به اتمام نرسیده؛ ولی با عنایت ویژه مدیریت حوزه علمیه استان این پروژه به تعطیلی نکشیده و در حال اتمام آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کیایی با تأکید بر استفاده طلاب از فرصت جوانی بیان داشت: طلاب باید از این نعمت در تحصیل و تهذیب استفاده نموده و در عصری که از هر طرف جامعه انسانی مخصوصا نسل جوان مورد تهدید قرار می گیرند، راه نجات و سعادت را پیدا نمایند و این راه در پرتو قرآن و اهل بیت(ع) تأمین می گردد.

وی با بیان معیار و ملاک های یک طلبه موفق، تصریح کرد: مدیریت اوقات روزانه، مطالعه کتب غیردرسی در کنار تحصیل، توجه و پشتکار در پژوهش، پیمودن راه کسب اخلاق و تهذیب، توجه ویژه به قرآن کریم و .... از معیارهایی است که یک طلبه موفق می تواند داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بندرترکمن راه اندازی مدیریت های استانی را منشأ برکات برای مدارس علمیه دانست و افزود: با راه اندازی این مراکز، دغدغه ها و مشکلات طلاب و اساتید بهتر مشاهده خواهد شد و مدارس علمیه می توانند پیشرفت های بهتری از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اخلاقی و ..... داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha