شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 304274
۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: فلسفه وجودی حوزه علمیه ، پاسداری از ارز ش های دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.ژ

  به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، امام جمعه شهرستان بیجار دردیدار  با  مدیرحوزه علمیه استان کردستان گفت: فلسفه وجودی حوزه های علمیه، پاسداری از ارز ش های دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد:  امروز طلاب وظیفه سنگینی در کشور بر عهده دارند در شرایط فعلی مسئولیت  طلاب  بیشتر شده است چرا که  آنها باید پرچم دار ارزش های دینی باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی ما تبلیغ از طریق روحانیت متمرکز بوده و بر این اساس مردم از این قشر تاثیر پذیری بیشتری دارند  لذا طلبه ها باید با بالا بردن علم و تقوای خود بتوانند انتظارات مردم را برآورده کنند.

امام جمعه شهرستان بیجار به حساسیت جغرافیایی استان کردستان اشاره کرد و گفت در این منطقه تفکرات وهابیت و سلفیت در حال تبلیغ بوده  و این خود حساسیت وظیفه طلبه ها را نشان می دهد که باید به شبهات وارده توسط این تفکرات را برطرف کنند و این جز با بالا بردن سطح علمی طلبه ها میسر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی در ادامه به سابقه طولانی حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: با همت مسئولان اکنون این حوزه توانایی تدریس تا سطح 2 را دارد و اکنون نیز طلبه ها تا 8 پایه درحال تحصیل هستند.

 وی افزود: اساتید مجرب این حوزه برای رشد علمی طلبه ها تلاش می کنند و نمرات طلاب نیز رشد قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته داشته است.

 امام جمعه بیجار به مجهز شدن کتابخانه و تکمیل شدن سالن مطاله حوزه علمیه شهرستان بیجار نیز اشاره کرد و گفت: تلاش برای پیشرفت این حوزه همچنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha