پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 306910
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر حمایت از تولیدکنندگان کتاب و علم و دانش از سوی مسئولان تاکید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، حجت الاسلام  والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کتاب نیاز فکری و علمی پژوهشگران و اساتید را برطرف می کنند، گفت: باید مراکز و افرادی را که در جهت تولید علم تلاش می کنند مورد حمایت قرار داد تا علم در کشور گسترش یابد.

وی افزود: هزینه کردن در تولید کتاب و برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب سرمایه گذاری است و باعث جذب اهل مطالعه و محقق می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم ، با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه جزء غنی ترین و پرمحتواترین نمایشگاه های کشور محسوب می شود، گفت: این نمایشگاه با وجود کتاب های علوم اسلامی و انسانی و رشته های مختلف فقهی، اصولی و کلامی بسیار غنی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: طلاب و پژوهشگران می توانند با مراجعه به این نمایشگاه با تخفیف های ارایه شده نیازهای علمی و پژوهشی خود را با بهره مندی از کتاب های غنی تخصصی و دینی برطرف کنند.

وی ادامه داد: استان قم از توانمندی بالایی در عرصه تحقیق و پژوهش برخوردار است و بسیاری از شخصیت های علمی و مراجع تقلید با تدوین کتب مختلف باعث ارتقای علمی این استان در سطح کشور شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم خاطر نشان کرد: همچنین وجود حوزه های علمیه و موسسات آموزشی و پژوهشی در بحث های علمی و تربیت پژوهشگر تاثیر مثبت و مستقیم دارد.

   *نمایشگاه کتاب فراهم کننده کالای ضروری حوزویان و دانشگاهیان

رییس دانشگاه معارف اسلامی، با بیان اینکه نفس کتاب یکی از نیازهای ضروری بشر است، گفت: تهیه این کالای ضروری برای اقشار مختلف به ویژه طلاب و دانشجویان که زندگی آنها با مطالعه کتاب می گذرد، ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری  افزود: حوزه های علمیه و مراکز علمی که با توسعه کمی و کیفی روبرو هستند برای پاسخ گویی به نیازهای پژوهشی و آموزشی باید کتاب های متنوع تخصصی را گردآوری کنند.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه بسیاری از کتاب های داخلی و خارجی عرضه می شود، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا محققان به نقد و بررسی پیرامون کتاب های ارایه شده بپردازند و با ارزیابی نقاط قوت و ضعف خویش در عرصه تولید علم گام جدی تری بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری ادامه داد: وجود کتاب های متنوع علوم اسلامی و علوم انسانی در یک نمایشگاه آن هم با تخفیف، کمک هزینه ای برای طلاب و دانشجویان است تا بتوانند نیازهای علمی خویش را مرتفع سازند.

وی برپایی این گونه نمايشگاه ها را از مهمترين رخداد هاي فرهنگي كشور توصیف و بیان کرد: این نمایشگاه ها تعامل انديشه و تعالي افكار ميان اقشار مختلف را فراهم می کند و باعث تبادلات علمی می شود.

 *عرضه کتاب "علل الشرایع" در نمایشگاه کتاب حوزه

کتاب "علل الشرایع" اثر مرحوم"شیخ صدوق" توسط انتشارات ظهیر در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه عرضه شد.

این کتاب پیرامون ذکر اسرار آفرینش و فلسفه کلام به نگارش درآمده که توسط استاد "علی اکبر میرزایی" به صورت بسیار روان ترجمه شده، به طوری که کلمه ای سخت و نامفهوم در آن دیده نمی شود و اصل آیات نیز اعراب گذاری شده است که این امر کمک شایانی به محققان و پژوهشگران می کند.

جلد نخست این کتاب، 262 باب و جلد دوم آن نیز385 باب می باشد.

  *کتاب "در محضر لاهوتیان" در اختیار علاقه مندان قرار گرفت

کتاب "در محضر لاهوتیان" توسط انتشارات لاهوت در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

این کتاب در دو جلد به بیان شیوه سلوکی و کرامات عارف روشن ضمیر و سالک خبیر، آیت الله"جعفر مجتهدی" می پردازد که به قلم شاگرد وی، استاد "محمد علی مجاهدی" نگاشته شده است.

خاطره های سلوکی و كرامات شيخ جعفر مجتهدي از جمله بخش های این کتاب است که اولین دیدار سرنوشت ساز، درمان غیر متعارف، نام آقا امام حسین (ع)محک ایمان است، برکات مادی و معنوی صلوات، در انتظار ظهور، رییس دادگاه خودش ضامن شما می شود، شفای جوان آلمانی، پسر فاطیما به شما کمک می کند و فلانی سیر برزخی خود را آغاز کرده است، از جمله عناوین این بخش است.

زندگینامه شيخ جعفر مجتهدي، سیره اخلاقی و شیوه سلوکی، رهنمودهای اخلاقی و سلوکی، رهنمودهای ولایی و معرفتی و خاطره های ماندگار مرحوم شيخ جعفر مجتهدي از دیگر بخش های کتاب "در محضر لاهوتیان" است.

  بر اساس اعلام ستاد خبری نمایشگاه،نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه از هشتم الی 15 اسفندماه در مجتمع امام خمینی صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 15 الی 20 و 30 دقیقه پذیرای علاقه مندان می باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha