چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

دومين مجمع عمومی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم، شب گذشته در این مجمع با ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته انجمن، اظهارداشت: با توجه به این که این انجمن در دی ماه سال 90 تاسیس شده است، الحمدالله در حد بضاعت توانسته برنامه های مختلفی را از جمله تدوین برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت و ساختار انجمن را تدوین کند.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس انجمن مطالعات اجتماعی، گفت: کاستی های جامعه شناسی غربی و ظرفیت های موجود در منابع اسلامی در موضوع های اجتماعی، عده ای از متخصصان حوزوی رشته علوم اجتماعی را بر آن داشت تا در قالب انجمن مطالعات اجتماعی، گرد هم آیند و زمینه ساز تعمیق و توسعه مباحث اجتماعی در حوزه علمیه باشند.

حجت الاسلام قنبری نیک، تعمیق و توسعه مباحث تخصصی جامعه شناسی با تاکید بر آموزه های اسلامی، تقویت گسترش نظریه پردازی، پرسش گری، آزاد اندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه های اسلامی، ارتقاء شان و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و استادان و...از جمله رسالت های این انجمن توصیف کرد.

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم ادامه داد: در سال گذشته با برگزاری جلسات و شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای طلاب و فضلای حوزه های علمیه توانسیتم ظرفیت علمی خوبی را برای انجمن پدید آوریم و اگر چه نتوانستیم بیلان کار عملی خوبی داشته باشیم ولی از نظر فکری و برنامه ریزی اقدامات شایسته ای را به همت سایر اعضا رقم زدیم.

وی ادامه داد: ساختار سازمانی انجمن در چهار مدیریت "اجرایی و پشتیبانی"، "مدیریت آموزش"، "مدیریت پژوهش"، " مدیریت حلقات علمی" و 15 زیر مجموعه تشکیل شده است تا بتواند خدمات علمی ارزشمندی را در بنده حوزه تزریق کند.

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه به برخی از فعالیت های این انجمن اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست های علمی، جذب و گسترش اعضا، راه اندازی حلقات علمی، برپایی 14 جلسه هیئت مدیره، ارتباط و همکاری با مراکز همسو، فعال نمودن طرح های پژوهشی، طرح نیاز سنجی مطالعات اجتماعی، راه اندازی سایت به منظور اطلاع رسانی و ارتباط با اعضا از جمله نمونه هایی از فعالیت های انجمن می باشد.

وی در پایان گفت: در سال جاری جلسات مستمری به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد و ان شالله شاهد رشد و نمّو علمی شایسته این انجمن حوزوی باشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha