جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

تاکنون یازده دوره آموزش تربیت مربی معارف مهدویت ویژه طلاب و دانشجویان خراسان رضوی از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، در نشست خبری، به معرفی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور پرداخت و گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به دستور مقام معظم رهبری به همت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و جمعی از اساتید و فضلا حوزه و دانشگاه در سال 79 تأسیس شد و در سال 86 در مشهد شعبه خراسان رضوی شروع به فعالیت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی نسب، ادامه داد: مجموعه مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود تا به امروز 150 تألیف داشته است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت و مولف آثار مهدوی اظهار داشت: تا به امروز بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود 11دوره تربیت مربی معارف مهدویت در حوزه و دانشگاه برگزار کرده است و 800نفراز طلاب و اساتید دانشگاهی را با معارف مهدویت آشنا کرده است و از این بنیاد فارغ التحصیل شدند.

وی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این دوره ها پس از گزینش در آزمون و مصاحبه و کسب نمره مناسب وارد این دوره شدند، افزود: در عرصه تبلیغ بیش از 100 مورد اعزام به مراکز آموزشی ، حوزوی ، دانشگاهی ،آموزش و پرورش انجام شده است .

حجت الاسلام موسوی نسب یکی دیگر از فعالیت‌های این مجموعه را تألیف کتب مهدوی عنوان کرد و افزود: کتاب70 پرسش و پاسخ پیرامون ولایت فقیه، تربیت مهدوی ، پرستار مهدوی و هم چنین 1000 پایان نامه مهدوی توسط دانش پژوهان خراسان رضوی نگاشته شده است که برخی در آینده به صورت کتاب برای علاقه مندان معارف مهدویت منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی‌نسب ادامه به برنامه های نیمه شعبان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود اشاره کرد و افزود: دهه مهدویت از پنجم تا 15 شعبان با عناوین ؛ مهدویت و معرفت، مهدویت، اطاعت و ولایت پذیری، مهدویت و فرهنگ جهادی، مهدویت و خانواده، مهدویت و بانوان منتظر، مهدویت و جوانان و مهدویت و انقلاب نامگذاری شده است

وی با بااشاره به برگزاری 200 نماشگاه مهدوی در سطح مشهد مقدس در دهه مهدویت گفت: در این ایستگاه ها بیان معارف مهدویت توسط مبلغان وو پاسخ گویی به سوالات و شبهات مهدویت برگزار می کند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی افزود: اعزام کارشناس مذهبی در نهادهای آموزشی ، بوستان های شهر مشهد، حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی ،از مهم ترین برنامه های تبلیغی این نهاد در نیمه شعبان است .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha