دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

به دنیا می گوییم به گروه های جنایتکار در سوریه سلاح داده نشود و برای کمک به سوریه و ایجاد صلح به ژنو برویم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رادیو واتیکان، گریکوریوس سوم لحام، پاتریاک کاتولیک های آیین ملکی انطاکیه، شرق، اسکندریه و بیت المقدس در اعتراض به عملیات انتحاری در دمشق گفت: مبارزانی که علیه رژیم اسد می جنگند سوریه ای نیستند بلکه از خارج می آیند.

وی افزود: مخالفین در سوریه، که به نظر می رسد دیگر وجود ندارند، نمی توانند این گروه ها را کنترل کنند و برخی کشورها این گروه های جنایتکار را مسلح کرده اند.

وی خطاب به جهانیان به ویژه کشورهایی که شورشیان را مسلح می کنند گفت: به دنیا می گوییم به گروه های جنایتکار در سوریه سلاح داده نشود و برای کمک به سوریه و ایجاد صلح به ژنو برویم. ما دارای سنت بزرگی از همزیستی و گفت و گو هستیم به ما کمک کنید تا صلح کنیم و نه جنگ.

خاطر نشان می شود حضور نیروهای شورشی در سوریه که با پشتیبانی غرب به ویژه آمریکا در سوریه حضور دارند، موجبات نگرانی بسیاری از تشکل ها، شخصیت ها و نهادهای بین المللی را فراهم آورده اند.

تحلیلگران معتقدند، حوادث سوریه به هیچ وجه، شبیه انقلاب مصر و تونس نبوده است و بعد از گذشت سه سال از بحران این کشور، هنوز یک تظاهرات مردمی پرتعداد علیه رژیم حاکم صورت نگرفته است و بسیاری از مردم سوریه، با تغییر وضع موجود به نفع سلفی های تکفیری مخالفند زیرا می دانند که در آن صورت، از یکسو کشورشان برده قطر، عربستان و آمریکا خواهد شد و از سوی دیگر، آزادی های مذهبی به شدت محدود و سرکوب خواهد شد. حتی گروه های زیادی از اهل سنت با روی کار آمدن سلفی ها مخالفند زیرا سلفی های تکفیری، هر نوع گرایش فکری مغایر را با خود را برنمی تابند و تجربه تاریخی نیز نشان داده است که بیشتر از همه، اهل سنت، قربانی وهابیت و سلفی های تکفیری بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha