یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: انجمن های علمی حوزه پیشانی و پیش قراول فعالیت های حوزه های علمیه می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مدیر حوزه  های علمیه روز یکشنبه در دیدار انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه  با وی اظهارداشت: حوزه علمیه به وجود و فعالیت انجمن های علمی خود می بالد و مدعی است این انجمن ها پیشانی و پیشتاز فعالیت های علمی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی هستند.

عضو خبرگان رهبری افزود: کار انجمن مطالعات سیاسی، کار حساس و در عین حال پر مخاطبی است بطوریکه باید با برنامه ریزی جامع، بینش سیاسی و فقه سیاسی طلاب و فضلا را ارتقا داد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه لزوم پرداختن به مباحث سیاسی و اجتماعی در دروس خارج فقه ضرورتی اجنتاب ناپذیر می باشد، تصریح کرد: باید اصول و فرامین مسائل سیاسی و بینش سیاسی برگرفته از آیات و روایات در سطح حوزه های علمیه نشر داده شود و یک آگاهی عمومی از مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه در حوزه جاری باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: آنچه در جریان بیداری اسلامی و فراز و فرود های آن رخ داده است به جهت تناقضات و آگاهی های متفاوت افراد از مسائل سیاسی و اجتماعی پیرامون خود بوده است و آنچه امروز در جریان بیداری اسلامی در حال تحقق است نوعی تقابل سلیقه و تقابل دیدگاه و بینش سیاسی و اجتماعی است.

مدیر حوزه  های علمیه تصریح کرد: آنچه در ابتدای هر حرکت مردمی و جنبش شکل می گیرد رنگ انقلابی گری است ولی به دلیل نبود بینش و آگاهی سیاسی ازحرکت و هدف مردمی خود  منحرف می شود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اندیشه های الهی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی (ره) نه تنها بر گردن ملت ایران بلکه بر گردن تمام مسلمانان و آزادگان جهان حق دارند و ترویج و گسترش اندیشه های الهی ایشان راهگشای بسیاری از مسائل امروز امت اسلام خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: این انجمن می بایست با حمایت دستگاههای مرتبط و مجموعه های علمی دیگر در راستای نشر افکار و اندیشه های انسان ساز امام خمینی(ره) از هر ظرفیتی بهره برده تا حق مطلب به خوبی ادا شود.

خاطر نشان می شود:در ابتدای این جلسه، نایب رییس و برخی از اعضای انجمن  مطالعات سیاسی به ایراد سخن پرداختند و گزارشی از روند فعالیت های انجمن ارائه شد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha