جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی همت بناری

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم ، تعامل و هم افزایی هر چه بیشتر و مطلوب تر انجمن های علمی حوزه را لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه و تلاش به منظور حل مشکلات عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: با توجه به این که انجمن های علمی حوزه مجموعه های تخصصی پژوهشی و علمی به شمار می روند و قاعدتاً جمع متخصصین در آن ها وجود دارد لذا به صورت طبیعی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی بسیار اثرگذار می باشند و در صورت هم افزایی نهادها و مراکز علمی و انجمن های حوزوی با یکدیگر شاهد گام های بسیار خوبی در رفع مشکلات جامعه خواهیم بود.

وی افزود: بی شک اگر بخواهیم مشکلات جامعه را به خوبی شناسایی و حل کنیم باید به سراغ متخصصین برویم و کارشناسان و متخصصان حاضر در انجمن های علمی که از سویی کارشناس دینی به شمار می روند و از سوی دیگر در شاخه های علوم انسانی دارای تبحر هستند می توانند بیشترین نقش آفرینی را در این باره داشته باشند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: البته طبعاً مسایل علمی قبل از هر چیز باید طبقه بندی شده و برای حل مشکلات نگاه تخصصی و روش مند و علمی وجود داشته باشد و اعضای انجمن های علمی حوزه مرکب از کارشناسان و متخصصان علوم انسانی و علوم جدید بهترین ظرفیت در این راستا محسوب می شوند که می توانند مسایل را به صورت دقیق علمی و کارشناسی شده مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و راهکارهای عملیاتی ارایه دهند.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است این که این انجمن ها با هماهنگی و انسجام بیشتر بتوانند به نیازهای جامعه در عرصه های مختلف پاسخگو باشند و لازمه این امر آن است که به صورت جزیره ای عمل نکنند تا نتایج بهتری با هم افزایی ها حاصل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha