جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مهاجرنیا

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی از فعالیت 19انجمن علمی در حوزه علمیه قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا در  چهارمین نشست مجمع عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه  با  حضور آیت الله العظمی نوری همدانی  اظهارداشت: 11 سال از تاسیس انجمن های علمی می گذرد و هدف آن تخصصی کردن کارهای علمی، پژوهشی، نوآوری، نظریه پردازی و تربیت نیروهای متخصص و تولیدعلمی در این عرصه بود.

وی  با بیان این که حوزه علمیه افتخار بزرگ جهان تشیع است افزود: نتوانسته ایم قابلیت های آن را در جامعه ارائه دهیم، همچنین پیروزی انقلاب اسلامی و مطالبات جدید که انقلاب در عرصه‌های علمی، پژوهشی و بین المللی مطرح کرده است؛ وظیفه را برای حوزویان سخت‌تر کرده تا بتوانند با کارهای علمی، پژوهشی مناسب پاسخگوی مطالبات علمی جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا گفت: غربی ها از طریق حلقه های علمی، متفکران و اندیشمندان ضمن ارائه تئوری و نظریه پردازی، توانستند مکتب غرب را به دنیا معرفی کنند. بنابراین می طلبد که حوزویان نیز در این عرصه با پشتکار و خلاقیت علمی و نظریات و تئوری پردازی‌ها جامعه دینی را ترقی دهند.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه اظهار داشت: در ایران انجمن های علمی با قدمت 100 ساله وجود دارد و از دوران مشروطه انجمن هایی مانند علوم انسانی، به انجام کارهای تخصصی و پژوهشی مربوطه اقدام می کردند؛ ولی متاسفانه حوزه با تاخیر  در ورود به این عرصه روبه رو بوده است.

وی اظهار داشت: تاسیس انجمن‌های علمی که جزء تاکیدات مقام معظم رهبری است؛ می تواند گام موثری در فضای علمی، معرفتی و تولیدات پژوهشی و نشریات تخصصی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجر نیا گفت: در حال حاضر 19 انجمن تصویب شده در این مرکز فعال هستند و تعدادی  دیگر اگر تصویب شوند افزایش قابل توجهی در این زمینه خواهند داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha