چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نوری همدانی

حوزه / حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: جای مبانی فقهی و افکار امام خمینی(ره) در حوزه خالی است و نیازبه مبانی فکری امام(ره) هستیم.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امشب در دیدار اعضای انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم اظهارداشتند: طلبگی از پرفضلیت ترین و با ارزش ترین  شغلها است، بنابراین باید قدر این نعمت را دانست و شکر گزار آن بود.

 معظم له افزودند: در مکتب اهل بیت(ع) فقیهان از جایگاه بالایی برخوردار هستند و در نهج البلاغه نیز بر این مطلب تأکید فراوانی شده است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: امام حسن عسکری (ع) در مجالس علمی برای فقیهان ارزش بالایی قائل بودند؛ زیرا فقیهان در مجلس علمی به دفاع از حریم اهل بیت(ع) می پرداختند و با جواب های  که می دادند دیگران را به جای خود می نشاندند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه گفتند: جای مبانی فقهی و افکار امام خمینی(ره) در حوزه خالی است و حوزه در این زمان نیازبه مبانی فکری امام(ره) دارد.

معظم له افزودند: باید از پویایی فقه اهل بیت(ع) به نفع احسن بهره برداری شود  تا همه دنیا بدانند که این فقه برسایر فقها برتری دارد.

ایشان خاطر نشان ساختند: فقه شیعه و جعفری را باید در دنیا گسترش داد و جای این فقه پویا کاملا خالی است، باید فقه حنفی و حنبلی و ... و ادلۀ آنها  را به خوبی دانست تا معلوم شود آیا فقه شیعه مزیت دارد یا فقه حنبلی؟ و قطعا با پویایی که فقه شیعه دارد همگان به مزیت آن پی خواهند برد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:  لازم است فقهی در حوزه تأسیس شود که پاسخگوی همه نیازهای روز دنیا باشد و  همچنین باید در این عرصه بیشتر کار کرد تا بتوان به این مرحله رسید.

 معظم افزودند: باید جای  فقیهان و مجتهدین  در حوزه پر شود و این خلا در حال حاضر در حوزه به چشم می آید، حوزه باید در تربیت فقیهان تلاش کندد و فضلای جوان باید آیندۀ خود و حوزه را در شکوفایی مباحث فقه وفقاهت تضمین کنند.

 این مرجع تقلید اظهار داشتند: فقه جواهری فقه بسیار خوبی است؛ اما لازم است بعضی از موضوعات جایگزین موضوعات روز مانند، فقه حقوق بشر و سیاست شود. باید با جایگزین این نوع موضوعات جدید تحولی در حوزه و در دنیا ایجاد کرد.

انتهای پیام:40/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha