یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین ذاکری

حوزه/ مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین ذاکری، اولین مدیر مدرسه عالی شهید مطهری مشهد با عنوان "الگوی تعلیم و تربیت اسلامی" ۴ شهریور ماه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر جعفری کبیری دبیر نکوداشت، امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: استاد و مبلغ پیشکسوت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا ذاکری در مسیر تربیت اسلامی، در حوزه علمیه خراسان، دبیرستان و دانشگاه شهید مطهری تاثیر گذار بوده است و شاگردان زیادی را تربیت کرده که امروز از نخبگان جامعه هستند.

دبیر همایش "الگوی تعلیم و تربیت اسلامی" افزود: در سال 1364 وقتی مدرسه عالی شهید مطهری در مشهد تاسیس شد حجت الاسلام و المسلمین ذاکری یکی از همین مدیران بود که امروز شاگردان دهه شصت می خواهند از ایشان یاد کنند .

 وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مراسم نکوداشت، الگوسازی برای جوانان در حوزه و دانشگاه است، ادامه داد: معرفی معلم و مدیر موفق در حوزه علمیه و دانشگاه و معرفی استادی که توانسته شاگردانی تربیت کند که تعداد کثیری از آنها امروز از استادان عالی حوزه علمیه کشور، دانشگاه تهران و مشهد می باشند .

کبیری به ویژگی های حجت الاسلام و المسلمین ذاکری اشاره کرد و گفت: تواضع در مقابل مردم، شاگردان و سایر استادان یکی از بارزترین رفتارهای این  استاداست و بنا به نیاز و ضرورت در شرایط دشوار مسئولیت هایی را پذیرفتند که هر معلمی نمی پذیرفت.

دبیرهمایش نکوداشت از حجت الاسلام و المسلمین ذاکری گفت: هم اکنون این استاد علی رغم کهولت سن، ارتباط با مردم و دانش افزایی جوانان را قطع نکرده است و با ایجاد موسسه فرهنگی باقرالعلوم در منطقه قاسم آباد مشهد که شامل مسجد و یک مجموعه فرهنگی بزرگ است به کار تبلیغ و تدریس در بین مردم به خصوص جوانان می پردازند.

وی به برنامه های نکوداشت اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام و المسلمین صابراکبر جدی، ملبغ خارج از کشور، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد دانشیار دانشگاه تهران از شاگردان استاد ذاکری هستند که در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به تهیه و توزیع بولتن معرفی ابعاد شصخیت حجت الاسلام و المسلمین ذاکری در مراسم نکوداشت گفت: دراین بولتن فرمایشات آیت الله امامی کاشانی،آیت الله سیدان، آیت الله رضازاده و حجت السلام والمسلمین خاموشی تهیه شده است که به مهمانان و شرکت کنندگان در مراسم ارائه خواهد شد .

عضو هئیت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، با اشاره به قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: سخنران دیگر این همایش حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار، مدیر بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی خواهد بود، همچنین در حاشیه این نکوداشت از تمبر یادبود همایش رونمایی خواهد شد .       

وی خاطرنشان کرد: مراسم نکوداشت الگوی تعلیم و تربیت اسلامی حجت الاسلام و المسلمین  غلامرضا ذاکری، پنجشنبه 4 شهریور ماه، ساعت 9 صبح در تالار نور مشهد برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha