پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 319317
۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که یاد مرگ بهترین معلم انسان است که از گرفتار شدن در منجلاب گناه جلوگیری می کند، گفت: نباید آخرت خود را به مخروبه تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله استادی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت همسر شهید آیت الله سعیدی، در حسینیه شهدا قم، با اشاره به این که برخی افراد گمان می برند با مرگ، انسان از بین می رود، اظهار داشت: روایات متعددی از ائمه معصومین(ع) نشان می دهد که مرگ، فنا نیست، بلکه هجرت از دنیایی به دنیای دیگری است.

وی با بیان این که انسان باید در هر شرایط زمانی و مکانی، خود را برای مرگ آماده کند، تصریح کرد: ابوذر در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا از مرگ دوری می کنیم؟ گفت "دنیای خود را آباد کرده و می خواهید به آخرتی بروید که برای شما خرابه ای بیش نیست".

امام جمعه قم با بیان این که خوابیدن و بیدار شدن روزمره افراد همانند داستان مرگ و زنده شدن است، ابراز داشت:

پس از مرگ متوجه خواهیم شد از ثروت و مقام هیچ چیزی برای ما باقی نمانده است و اگر در دنیا مرتکب گناهی شده باشیم، آلودگی آن بر ما باقی می ماند.

آیت الله استادی با تاکید بر این که باید مرگ را یقین داشته باشیم، اظهار داشت: متاسفانه گاهی بر اثر غفلت، فکر می کنیم مرگ برای دیگران است و به سراغ ما نمی آید.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که بسیاری از ما در هنگام نماز حضور قلب نداریم، اظهار داشت: مرحوم آیت الله مجتهدی تاکید می کرد "برای حضور قلب در نماز، باید این گونه فکر کنیم که گویا در حال اقامه آخرین نماز عمر خود هستیم".

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که به خیر و صلاح خودمان است که به یاد مرگ باشیم، خاطرنشان کرد: یاد مرگ یکی از بهترین معلم های انسان است؛ چرا که از گرفتار شدن در منجلاب گناه جلوگیری می کند.

وی به لوازم آماده شدن برای مرگ اشاره کرد و گفت: انسان با انجام واجبات، ترک محرمات و حفظ مکارم اخلاقی، در هر زمان، آمادگی کوچ کردن از دنیا را خواهد داشت.

امام جمعه قم تاکید کرد: هنگامی که در محافل و مجالس ختم شرکت می کنیم، باید تلنگری به ما باشد که روزی از این دنیا خواهیم رفت.

وی همچنین با اشاره به این که بهتر است به جای عزاداری برای اموات، به فکر آنان باشیم، تصریح کرد: صدقه، نماز و پخش خیرات از مصادیقی است که باعث شادی اموات می شود.

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مرحومه طباطبایی در درگاه خداوند عزیز بوده که همسری همچون شهید آیت الله سعیدی داشته است، گفت: این بانوی بزرگوار در تمام خدماتی که شهید سعیدی برای اسلام انجام داد، سهیم و شریک است؛ چرا که از سختی های بسیار، قبل و بعد از شهادت آن فقیه فقید رنج برد.

وی با بیان این که همسر شهید سعیدی نقش ویژه ای در تربیت مناسب فرزندان خود داشته است، تصریح کرد: این بانوی مکرمه در ثواب و پاداشی که فرزندانش در راه تبلیغ دین کسب می کنند، سهیم خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha