جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

با توجه به هم‌مرز بودن استان آذربایجان غربی با چند کشور مسلمان، رایزنی های لازم برای ایجاد زمینه تحصیل طلاب غیر ایرانی در این شهرستان در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضی موسوی‌شکوری عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه  با اشاره به قدمت تاریخی  حوزه علمیه  شهرستان خوی اظهارداشت:  حوزه علمیه خوی از جمله حوزه‌های با سابقه است که بیش از 800 سال قدمت داشته و در طول سالیان گذشته محل تحصیل طلاب از چند کشور همسایه نیز بوده است .

وی با اشاره به پیشرفت های بسیار خوب این حوزه در طول سال های اخیر، افزود : در طول 8 سال اخیر در شهرستان خوی طلاب این شهرستان از 30 نفر به حدود 500 نفر رسیده که از این تعداد 230 نفر طلبه خواهر و مابقی طلبه برادر هستند؛ تعداد مدارس علمیه نیز از یک عدد به 3  مدرسه افزایش یافته است.

عضو شورای مدیریت استان آذربایجان غربی،  در ادامه سخنان خود از  ارتقای علمی مدارس علمیه خوی از پایه 9 به پایه 10 خبر داد و اظهار داشت: پای 10 از سال آینده به صورت رسمی در این شهرستان آغاز خواهدشد.

امام جمعه خوی هم چنین با اشاره به توسعه مدارس علمیه شهرستان خوی  از اتمام  فاز اول مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خبرداد و  تصریح کرد: عملیات ساخت این مدرسه در زمینی به مساحت 14 هکتار شروع شده که قرار است در سه فاز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی هم چنین خاطرنشان ساخت: با توجه به هم‌مرزی استان آذربایجان غربی با چند کشور مسلمان رایزنی های لازم برای ایجاد زمینه تحصیل طلاب غیر ایرانی  در این شهرستان در حال انجام است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین شکوری ، در صورت نهایی شدن این موضوع، با هماهنگی جامعة المصطفی العالمیه، در شهرستان خوی طلابی از کشورهای همسایه چون ترکیه وآذربایجان  پذیرش خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha