پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی با ابراز تأسف از بی‌توجهی برخی نسبت به حقوق فرزندان و خانواده‌، گفت: برخی افراد برای مسائل مادی کودکان خود بسیار حساس هستند، ولی نسبت به دین و معنویت آنان توجهی ندارند!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در جمع زائران کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، به تبیین اهمیت توجه به خانواده و جایگاه آن در اسلام پرداخت.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی ادامه داد: جایگاه خانواده در اسلام به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند در آیه 74 سوره مبارکه فرقان بیان می‌دارد که اولیا و بندگان خوب خداوند می‌گویند: خدایا زن و بچه ما را نور چشم ما قرار ده و خانواده ما را الگوی خوبان قرار ده.

وی درباره وظایف افراد در خانواده،‌ به کسب رضایت، همکاری، محبت، رفق و مدارا اشاره کرد و گفت:‌ حس تقدیر از دیگر وظایف افراد در خانواده است که باید از یکدیگر تقدیر و تشکر کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه امروز بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بی‌توجهی به این مسئله، با مشکلاتی روبرو هستند، افزود:‌ بر اساس روایات حق کسی که محبت و یا کاری برای انسان انجام می‌دهد، این است که از او تشکر، کار او را بیان و برای او دعای خیر نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: ما نتوانسته‌ایم در برابر خدمات نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به وظیفه خود عمل کنیم،‌

وی، رازداری را از دیگر وظایف عمومی افراد در خانواده دانست و ابراز داشت: نباید اسرار زندگی به بیرون از خانه راه یابد؛ زن، مرد و فرزندان باید نسبت به هم امانتدار و رازدار باشند تا از بروز اختلافات جلوگیری نمایند.

این محقق حوزوی در ادامه با اشاره به وظایف والدین گفت:‌ یکی از وظایفی که بر عهده پدر و مادر گذاشته شده، تربیت دینی، اخلاقی، روحی و روانی خانواده و فرزندان است.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی با ابراز تأسف از بی‌توجهی برخی افراد نسبت به حقوق فرزندان و خانواده‌، تصریح کرد: برخی افراد برای مسائل مادی کودکان خود بسیار حساس هستند، ولی نسبت به دین و معنویت آنان توجهی ندارند!

وی با بیان این که البته در این عرصه نباید به ابرازی چون زور و تندی متوسل شد، افزود: از جمله راه‌های توجه دادن خانواده به مسائل معنوی،‌ تبیین آثار احکام الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه به مهم‌ترین وظیفه زنان در خانواده بر اساس آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ پذیرش مدیریت مرد در خانواده، از مهم‌ترین وظایف زن در خانواده است؛ هر خانواده‌ای نیاز به کسی دارد که حرف آخر را در خانه بزند و ستون و قوام خانواده باشد.

وی یادآور شد: در صورتی که مرد در خانواده تحقیر شده و حرف او مورد پذیرش قرار نگیرد، آسیب‌های زیادی را در خانواده به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی در پایان گفت: خانواده اگر خانواده آسیب ببیند، جامعه آسیب می‌بیند و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha