دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه با ماهیتی کاملاً پژوهشی و تحقیقاتی، در سه بخش اصلی، اطلاعات خود را در قالب 15 قسمت تقسیم بندی نموده و به مخاطبین عرضه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، داده های خود را در سه بخش «سطح کلان معاونت»، «برنامه ها و سطح اجرایی» همچنین «خدمات و خروجی ها» که هر کدام به گروه ها و زمینه های متعدد تقسیم می‌شوند، را ارایه می کند.

حوزه معاونت، دفتر مطالعات پژوهشی، دفتر امور پژوهشی، دفتر اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ پژوهش، شورای اعطای مجوزها نیز عناوین بخش کلان این پایگاه را شامل می‌شوند که خود دارای زیر مجموعه هایی هستند.

در بخش دوم که شامل برنامه‌ها و به طور کلی سطح اجرایی می‌باشد قسمت هایی از جمله اخبار پژوهشی، گفت‌وگو، نشست ها، نمایه نشریات، مراکز پژوهشی حوزه، انجمن های علمی، جشنواره ها و پیوندها می باشد.

قسمت گالری تصاویر، همایش کتاب سال حوزه، جشنواره علامه حلی و تماس با ما بخش سوم پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه را تشکیل می دهند.

این پایگاه به نشانی اینترنتی www.pazhuhesh.ir دردسترس علاقه مندان قرار دارد کاربران، طلاب و فضلای حوزه را در جریان آخرین رویدادهای پژوهشی و روند برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه در اقصی نقاط کشور قرار می‌دهد.

معرفی بخش ها

کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش حوزه معاونت، به مواردی از جمله شرح وظایف، اداره برنامه ریزی و نظارت، اداره همکاری ها و ارتباطات، معاونت های استانی، شوراها، چارت سازمانی و ... دسترسی داشته باشد.

دفتر "مطالعات پژوهشی" بخش دیگری از این پایگاه می‌باشد که شامل زیرمجموعه هایی همچون معرفی و شرح وظایف، واحدهای تابعه، طرح ها، مقالات، محصولات، آیین نامه ها و فرم ها است.

همچنین، اداره ترویج پژوهش، اداره اطلاع رسانی پژوهش، اداره امور کتابخانه ها، دبیرخانه جشنواره علامه حلی و اداره امور پژوهشی و واحدهای آموزشی از جمله قسمت‌هایی است که کاربران با مراجعه به بخش "دفتر اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ پژوهش" به آن دسترسی خواهند داشت.

برپایه این گزارش، "شورای اعطای مجوزها" بخش دیگری از پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه را تشکیل می‌دهد که طلاب و فضلا می‌توانند با مراجعه به این بخش، به قسمت هایی از جمله شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی، کمیسیون نشریات علمی حوزه، کمیسیون واحدهای پژوهشی، کمیسیون انجمن های علمی حوزه، کمیسیون کرسی های نظریه پردازی دسترسی یابند.

"اخبار پژوهشی" شامل گفت‌و‌گوها، دیدارها، اطلاعیه ها، فراخوان ها و... نیز یکی دیگر از بخش های این پایگاه می باشد که جدیدترین اخبار و رویدادهای پژوهشی را در اختیار کاربران و محققان و پژوهشگران قرار می دهد.

"گفتگو"، " نشست ها در قالب 13 موضوع علمی پیرامون قرآن و حدیث، فقه و اصول، ادیان و مذاهب، فلسفه و کلام، تاریخ، معرفت شناسی، سیاست، اقتصاد، روان شناسی و ... "، "نمایه نشریات در قالب 12 نمایه " و "مراکز پژوهشی(معرفی مراکزی چون پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها، بنیاد های پژوهشی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و..."  بخش های دیگر پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه را تشکیل می دهند و کاربران می توانند از محتوای این بخش ها بهره ببرند.

"انجمن های علمی حوزه" یکی دیگر از بخش‌های متنوع و پر مخاطب پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه می باشد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این بخش با دبيرخانه انجمن هاي علمي، انجمن اديان، انجمن كلام، انجمن تاريخ پژوهان، انجمن تعليم و تربيت، انجمن معرفت شناسی، انجمن قرآن پژوهی، انجمن روانشناسی، انجمن مديريت، انجمن قلم، انجمن مطالعات سياسی، انجمن اقتصاد آشنا شوند.

از دیگر پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه می‌توان به "جشنواره ها"، "دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره)"،" گالری تصاویر"، "پیوندها" و "تماس با ما"  اشاره کرد که خدمات مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

برپایه این گزارش، علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر و دسترسی به مطالب ارزشمند این پایگاه، به نشانی اینترنتی www.pazhuhesh.ir  مراجعه نمایند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha