شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
فهیمی سورو

همانگونه که در زمان پیامبر(ص)، حاکمان سرزمین‌های جهان از اقتدار مسلمانان می‌ترسیدند، امروز استکبار جهانی از هوشمندی، فرزانگی و اقتدار مقام معظم رهبری واهمه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ محمدصدیق فهیمی امام‌جمعه اهل‌سنت سورو بندرعباس در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان که در مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان‌العلما بندرلنگه برگزار شد، گفت: آن چیزی که امت اسلام را از سایر امت‌ها برتر می‌کند «امر به معروف و نهی از منکر» است.

وی بهترین نوع معروف را وحدت و بدترین منکر را جدایی امت اسلامی از همدیگر دانست و افزود: همانگونه که در زمان پیامبر(ص)، حاکمان سرزمین‌های جهان از اقتدار مسلمانان می‌ترسیدند امروز استکبار جهانی از هوشمندی، فرزانگی و اقتدار مقام معظم رهبری واهمه دارد.

امام جمعه اهل‌سنت سورو بندرعباس با بیان اینکه علما و روحانیون شیعه وسنی  نمایندگان رهبرانقلاب در منطقه زندگی خود  هستند تصریح کرد: باید شجاعت خود را نسبت به آنچه قرآن از ما خواسته است نشان دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن به هیچ وجه جلساتی که شیعه و سنی در کنار هم باشند را برنمی‌تابد گفت: جنگ سوریه جنگ شیعه و سنی نیست بلکه این سخنی است که آمریکایی ها ازسر شیطنت در جهان مطرح کرده اند.

شیخ محمدصدیق فهیمی  در ادامه با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی به جامعه اهل‌سنت تشریح کرد: خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که ضریب امنیتی بالایی داشته و ترس، رعب و وحشت از ما دور است.

*نگاه یکسان رهبری به جوامع شیعه و اهل‌سنت

این روحانی اهل‌سنت با اشاره به نگاه یکسان رهبری به جوامع شیعه و اهل‌سنت در ایران گفت: حوزه علمیه شیعه و اهل‌سنت در ایران از ابزار وامکانات یکسانی برخوردار هستند و بنده در بازدیدی که از حوزه علمیه برادران تشیع داشتم این حقیقت را به چشم خود دیدم.

وی با بیان اینکه ایران، مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، حزب‌الله لبنان و سوریه تشکیل دهنده مقاومت علیه استکبار هستند و دشمنان می‌خواهند این محور را از بین ببرند افزود: روی پیشانی هیچکس ننوشته که شیعه هست یا سنی تا بمب‌های اسرائیلی بخواهد ما را از هم تفکیک کند؛ استکبار می‌خواهد اسلام نباشد.

گفتنی است: سومین دوره مسابقات قرآنی مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان، سوم و چهارم اسفندماه با حضور 78 طلبه از سراسر استان در مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان‌العلما بندرلنگه برگزار شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha