جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
خبر گزاری حوزه

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: لازمه شکوفایی اقتصادی کشور توجه به دو عنصر اشتغال‌زایی و مهار تورم در پرتو تولید ملی و مدیریت جهادی است.

حجت‌الاسلام علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام گذاری سال جاری ابراز داشت: این که رهبر معظم انقلاب سال 93 را به عنوان سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری کردند، نشان دهنده عمق نگاه راهبردی ایشان برای رفع مشکلات و معضلات فرهنگی و اقتصادی کشور است. 

وی با اشاره به این که در سال های گذشته در حوزه اقتصادی به جهت تحریم، تولید ملی آسیب جدی دید،‌ گفت: برای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه، باید تولید ملی را تقویت کرده و مشکلات و کمبودهای فراروی آن ها را حل کنیم تا در سال جاری شاهد تحول خوبی درمسایل اقتصادی کشور باشیم.

این اقتصاددان حوزوی همچنین بر لزوم مقابله با واردات بی رویه تاکید کرد و افزود: برای این که تولید ملی رشد مناسب خود را پیدا کند یکی از لوازم آن،‌کنترل واردات است چرا که با وجود واردات بی رویه، اقتصاد ملی ضربه می بیند.

وی با اشاره به آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال جدید اظهار داشت: در این خصوص نیز مسئولان و دولتمردان باید نهایت دقت را به خرج دهند تا شاهد شوک منفی اقتصادی به مردم و به خصوص تولیدگران نباشیم.

حجت الاسلام در خاتمه خاطرنشان کرد: همه باید بکوشیم در پرتو مدیریت جهادی و عزم ملی به شکوفایی اقتصادی کشور کمک کرده و بسترهای اشتغالزایی و مقابله با گرانی و تورم را فراهم نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha