جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام شهریاری

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، با اشاره به این‌که احکام اسلام تنها راه سعادت بشریت است، گفت: دنیای غرب قد کوتاهی برای فهم ارزش‌ها و مبانی عمیق احکام اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در گفتگوبا خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، در خصوص پروژه اخیر دنیای استکبار در خصوص مسئله حقوق بشر در ایران اظهار داشت: ما یک کشور اسلامی هستیم که بر اساس  اسلام، دیانت و احکام شرعی، جامعه را اداره می‌کنیم و معتقدیم آنچه بشریت را از منجلاب فساد جرم و جنایت نجات می‌دهد احکام روح‌بخش و انسان‌ساز اسلام است.

وی ادامه داد: اسلام ناب محمد‌ی‌(ص) بهترین راه سعادت و تنها راه نجات از تباهی‌هاست و احکام قضایی، حقوقی و کیفری ما نیز برای برخورد با مجرمان و مفسدان مبتنی بر احکام دینی ما تدوین شده است، لذا طبیعتا دنیای غرب با تفکرات لیبرالی و انسان‌مدار خود نمی‌تواند فهم و درک عمیقی از این خیرات و برکات و ارزش‌ها داشته باشد و بی‌تردید چون این فهم حاصل نمی‌شود، معارضت‌هایی این‌گونه شکل می‌گیرد.

تلاش همه جانبه و پوچ آمریکا

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمریکا و کشورهای غربی خاطرنشان ساخت: استکبار جهانی در صدد است تا نشان دهد، نظام جمهوری اسلامی، نظامی ناکارآمد بوده و در این راستا از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند تا علیه کارآمدی و اقتدای جمهوری اسلامی تبلیغ نماید.

وی افزود: امروز بیشترین آمار تجاوز به حقوق انسان‌ها و نقض حقوق بشر را در آمریکا و کشورهای غربی حامی او شاهدیم اما متاسفانه می‌بینیم آنها از برخی قوانین ما استفاده ابزاری کرده و مترصد رسیدن به اهداف پلید خود هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، ادعای غرب در حمایت از حقوق بشر را ادعایی کذب و واهی خواند و افزود: زیربنای اهداف انسان محوری غرب از منظر تفکر دینی ما مقبول نیست، چرا که ما معتقدیم خداوند متعال محور آفرینش هستی و انسان بهترین مخلوق اوست و در سایه عنایت پروردگار و احکام الهی است که می‌توانیم به سعادت ابدی برسیم.

ادعاهایی برخلاف رویه عمل!

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر این‌که رویه عمل غرب نسبت به مسئله حقوق بشر عکس آن چیزی است که ادعا می‌کنند، گفت: در مورد اجرای قوانین و حدود الهی، تفکرات ما با دنیای غرب در تعارض جدی است لذا هم فهم آنها از درک این ارزش‌ها قاصر است و هم دولت‌مردان‌شان با استفاده ابزاری از سازمان‌های بین‌المللی، ادعاهایی می‌کنند که بر خلاف رویه عمل خودشان است.

وی ادامه داد: آنها در حالی مدعی حقوق بشر هستند که ما دانشمندان هسته‌ای‌مان را به دلیل گرفتاری تروریسم بین‌الملل از دست دادیم ولی آنها هیچ ابراز عقیده ای در این مورد نکردند، یا این‌که ما دولت‌مردان بزرگی مثل شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر را توسط تروریست‌ها از دست  دادیم اما هیچ محکومیتی از جانب آنها نسبت به این ترورها و سایر موارد نقض حقوق بشر علیه ملت‌مان را ندیدیم.

قطع نامه اروپا؛ هیاهوی صهیونیزم جهانی است

حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری، در پایان ماهیت هیاهوی رسانه‌ای و هجمه اخیر غرب در خصوص حقوق بشر در ایران را توطئه‌ استکبار و صهیونیزم جهانی خواند و گفت: برخوردهای دوگانه امروز در خصوص سوریه و بحرین از جمله این موارد است در حالی که همان برخورد و مواجهه با بحران سوریه اگر شبیه‌سازی شود، حتما باید همین مواجهه را در بحرین هم داشته باشند و البته این برخوردهای دو گانه همان استفاده ابزاری از حقوق بشر است که ثابت می‌کند دغدغه‌ اصلی آنها زیر نقاب حقوق بشری‌شان پنهان است و واقعیت چیز دیگری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha