چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
قرآن به خط امام علی

چاپ این نسخه های خطی مشابه با نسخه های اصلی خواهد بود و این طرح با چاپ نسخه ای منحصر به فرد از قرآن کریم به خط امام علی علیه السلام که مربوط به قرن اول هجری است، شروع می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از براثا، آستان مقدس علوی در نجف اشرف، طرح جدیدی را مبنی بر چاپ نسخه های خطی نفیس، تحت حمایت دیوان وقف شیعی آغاز کرد و برای شروع، اقدام به چاپ نسخه ای از قرآن کریم به خط امام علی علیه السلام کرد که نسخه ای نادر و منحصر بفرد در جهان است.

صالح الحیدری، رئیس دیوان وقف شیعی عراق در این باره گفت: این طرح از کارهای بسیار مهم برای حفظ تاریخ و میراث آستان مقدس علوی به شمار می رود که البته در آینده به تعداد کثیری چاپ خواهد شد. چاپ این نسخه های خطی مشابه با نسخه های اصلی خواهد بود و این طرح با چاپ نسخه ای منحصر بفرد از قرآن کریم به خط امام علی علیه السلام که مربوط به قرن اول هجری است، شروع می شود.

وی همچنین با بیان اینکه این نسخه از قرآن کریم، به صورت زیبایی چاپ خواهد شد تا در وضوح با نسخه اصلی آن برابری کند، ابراز داشت: این نسخه در بین شخصیهایی که برای زیارت به آستان مقدس علوی می آیند، توزیع خواهد گردید.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق افزود: کتاب مسائل الشیرازیات مربوط به قرن چهارم هجری، - یکی از قدیمی ترین نسخه های خطی در آستان مقدس علوی - و همچنین کتاب المخطوط شیخ طوسی به خط مؤلف که به سال 460هجری برمی گردد نیز در این طرح به چاپ خواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha