دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حسینی موسسه امام

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، صبر بر مشکلات و سختی ها و تلاش و فعالیت مضاعف و جهادی را تأسی به سیره نبی مکرم اسلام(ص) عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت عید مبعث، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) با اخلاق والا و صبر و تحمل فراوان در سختی ها و مشکلات توانستند دل های مردم و حتی مخالفان را به سمت نور معنویت و حقیقت اسلام جذب کنند و بنیان جامعه الهی را برقرار سازند.

وی با اشاره به این که قرآن با تجلیل از اخلاق والای حضرت رسول(ص) از ایشان با عنوان اسوه حسنه یاد می کند که دارای "خلق عظیم" است، گفت: تأسی به اخلاق و سیره نبوی امروز وظیفه همه مردم به خصوص مسئولان و مدیران است به ویژه در مواجهه با منتقدان و مخالفان تاکید بر اخلاق کریمانه، لازمه الگوگیری از سیره و سبک زندگی پیامبر اعظم (ص) است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان این که پیامبر(ص) حقیقتاً "رحمة للعالمین" هستند، افزود: ایشان چه در زمینه اخلاق فردی و به ویژه در خانواده و چه در صحنه اجتماع به عنوان حاکم اسلامی، برترین الگوی اخلاق انسانی را به نمایش گذاشته و بهترین الگوی تربیتی و اخلاقی را در همه عرصه ها به جامعه بشری هدیه نمودند.

وی با اشاره به این که پیامبر (ص) به تعبیر زیبای امام علی (ع) ، طبیب دوار بودند ، خاطرنشان کرد: این بزرگوار حتی در جواب بی حرمتی ها و توهین هایی که به ایشان می شد، با اخلاق کریمانه باعث می شدند که مخالفان جذب ایشان شده و به اسلام گرایش بیشتر پیدا کنند و این سیره باید امروز هم الگوی همه مسئولان و سیاست مداران ما باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی یادآور شد: با وجود همه مشکلات و سنگ اندازی های دشمنان اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) با صبر بر سختی ها و توکل بر خدای متعال توانستند در پرتو اخلاق حسنه خویش، چنان تحول عظیمی در جامعه آن زمان ایجاد کند که منشأ بسیاری از تحولات در گستره همه زمان ها و مکان ها شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha