چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت‌الله ایمانی

پیوند عمیق دین با مردم از شاخصه های مردم سالاری دینی است و باید از مشارکت عمومی و کمک مردم به خصوص نسل جوان برای توسعه فرهنگ نورانی نماز در جامعه بهره برداری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی امروز در نشست دبیران اقامه نماز شهرستان های فارس با تشریح تفاوت های نظام اسلامی و غیراسلامی، اظهار کرد: توجه به معنویت و زمینه سازی برای رشد معنویات در جامعه مهمترین تفاوت حکومت دینی و حکومت های غیردینی است.

وی به ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: پیوند عمیق دین با مردم از شاخصه های مردم سالاری دینی است و باید از مشارکت عمومی و کمک مردم به خصوص نسل جوان برای توسعه فرهنگ نورانی نماز در جامعه بهره برداری کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تأکید بر توجه کارگزاران نظام الهی به رشد و توسعه معنویات در جامعه و بین آحاد مردم، افزود: اگركارگزاران نظام اسلامی در رشد فضای معنوی غفلت كنند در روز قیامت پاسخگو خواهند بود.

آیت الله ایمانی با اشاره به افزایش تمایل و رغبت مردم به مسائل دینی، اظهار کرد: فطرت مردم بر اساس پاكی، توحید، شناخت و معرفت حضرت حق استوار است بنابراین ماه مبارك رمضان بهترین فرصت برای تقویت باورهای دینی  خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با معرفی ستاد اقامه نماز به عنوان یکی از برکات و ثمرات نظام اسلامی، بر جایگاه نماز و ترویج فرهنگ نماز در جامعه اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: فضاسازی مناسب و استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه و گسترش نماز درابعاد مختلف بسیار مهم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha