پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 334473
۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
حجت‌الاسلام سقاچی

مدير عامل سازمان فرهنگي اجتماعي شهرداري شيراز با اشاره به نامشروع و غیرقانونی بودن روزه خواری در ملأ عام، از ابطال کارت صلاحیت رانندگان روزه خوار تاکسی و اتوبوس در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از  شیراز، حجت الاسلام علی سقاچی به آموزش های ارائه شده به رانندگان تاکسی و اتوبوس در سطح شهر شیراز اشاره و اظهار کرد: از جمله اهداف آموزش ضمن خدمت رانندگان تاکسی و اتوبوس درون شهری هدایت آنها به رعایت احکام و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و ضرورت رعایت شرایط این ماه مبارک، سازمان تاکسیرانی شیراز با رانندگان تاکسی و اتوبوسی که اقدام به روزه خواری در ملأ عام بکنند، برخورد می کند.

عضو هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی شیراز با بیان اینکه شهروندان می توانند موارد روزه خواری رانندگان تاکسی و اتوبوس درون شهری را از طریق شماره تماس 197 و اعلام کد راننده اطلاع دهند، خاطرنشان کرد: با رانندگان اتوبوس و تاکسی که درحین انجام کار اقدام به روزخواری می کنند طبق قانون برخورد و کارت صلاحیت آنان باطل می شود.

حجت الاسلام سقاچی با بیان اینکه روزه خواری به عنوان معضلی  اجتماعی که از سوی تعدادی محدودی افراد در سطح جامعه رخ می دهد، تصریح کرد: عمل ناپسند روزه‌خواری در منظر عموم رفتاری خلاف شرع و قانون است و رانندگان اتوبوس وتاکسی به‌عنوان سفیران فرهنگی ،خود باید پیشتاز در ترویج معروفات در جامعه باشند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس  افزود: وجود دلایل پزشکی و عذر شرعی که مانع روزه گرفتن افراد می‌شود ، مجوزی برای مجاز شمردن روزه خواری در ملأ عام نیست.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha