جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم محرم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: محرم امسال باید از ظرفیت تاکسی ها و اتوبوس های استان به عنوان حسینیه های سیار در تبیین مسائل فرهنگی و عزاداری اباعبدالله حسین(ع) استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده عصر پنجشنبه در گفتمان تبلیغی محرم (مسئولیت پذیری اجتماعی و بحران جمعیت )که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: در قم ۶ هزار تاکسی و ۵۰۰ اتوبوس داریم که یک راننده تاکسی روزانه با ۵۰۰ نفر و راننده اتوبوس در روز با ۵ هزار نفر در ارتباط است.


وی افزود: در طرح حسینیه سیار به فکر این هستیم که یک ساعت مانده به اذان ظهر و  یک ساعت به اذان مغرب از زبان مداحان، شاعران آیینی و ستایشگران جوان و کنشگران که نقشی در احیای امر به معروف دارند به بحث مباحث فرهنگی و دینی بپردازیم.


این مقام مسئول، ادامه داد: در این طرح از امکانات رسانه ای و صدا و سیما استفاده خواهیم کرد و رانندگان موظف هستند که در این ساعات رادیو خودرو را روشن کنند.


وی با تاکید بر اینکه رانندگان خودشان را خادمان اباعبدالله حسین(ع) بدانند گفت: باید با تشکل های مردمی برنامه ریزی کنیم و با سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی تعامل کنیم تا رانندگان سفیران  در تبیین و ابلاغ معارف شوند.


حجت الاسلام شعبان زاده، افزود: همچنین خودروهایشان را با یک پرچم کوچک به نام سید سالار شهیدان سیاه پوش کنند که این امر تاثیر بسیاری در تبلیغ احکام و مسائل دین اسلام و مباحث فرهنگی دارد.


وی ابراز داشت: در کنار این خودروها می توانیم از خودروهای وانت بار نیز برای پخش مداحی، مسائل احکام و مباحث تربیتی و فرهنگی در مناطق مختلف سطح شهر استفاده کنیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به نقش زنان در ترویج مباحث فرهنگی و دینی پرداخت و گفت: قم یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر آن خانم ها هستند.


وی گفت: برای نهضت سیاه پوش سازی اماکن عمومی و سر درب منازل باید از ظرفیت بانوان استفاده کنیم تا با استفاده از چادرهای مشکلی بلااستفاده این کار صورت گیرد.


این مقام مسئول با اشاره به اقدامات فرهنگی و گروه های تبلیغی در سطح شهر گفت: در قم حداکثر ۱۰ درصد جمعیت با روحانیت در ارتباط هستند و ۹۰ درصد مردم جایی هستند که روحانیت در آنجا نیستند از این رو باید با استفاده از ظرفیت گروه های تبلیغی و تشکل های مردمی به ترویج امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.


حجت الاسلام شعبان زاده، افزود:به واسطه کرونا حضور مردم و جماعت مسلمین تضعیف شده است که باید اقامه شعائر دینی و برپایی حسینیه سیار مورد توجه قرار گیرد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha