جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راننده تاکسی‌های نیویورک در اعتراض ترامپ دست به اعتصاب زدند

حوزه/ ۱۹ هزار راننده تاکسی نیویورکی برای نشان دادن همبستگی‌شان با معترضان به رئیس جمهوری جدید آمریکا، دست به اعتصاب زده و از بردن مسافران در فرودگاه جی .اف. کندی امتناع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از buzzfeed، اتحادیه کارگری راننده تاکسی‌های نیویورک اعلام کرد که 19 هزار تن از راننده تاکسی‌های نیویورکی برای نشان دادن همبستگی‌شان با معترضان به ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مدت 1 ساعت اعتصاب خواهند کرد. رانندگان در این اعتصاب از بردن مسافران در فرودگاه جی.اف.کندی امتناع کردند.

اتحادیه‌ها و گروه‌های کارگی از جمله تاکسی‌رانان نیویورکی، مدافعان کارگران با دستمزدهای پایین و مهاجران در یک تظاهرات اعتراضی سازماندهی شده، با تجمع در فرودگاه جی. اف. کندی اعتراضشان را به بازداشت 2 نفر که ویزایشان را پیش از امضای دستور اجرایی ترامپ دریافت کرده بودند نشان دادند.

در اعلامیه این رانندگان تاکسی آمده است: رئیس جمهور آمریکا با تحریم متعصبانه و فرمان اجرایی خلاف قانون اساسی و غیرانسانی جدید خود، که در آن از ورود پناهندگان و تبعه هفت کشور مسلمان جلوگیری می‌کند، رانندگان حرفه‌‌ای را بیش از هر زمان دیگری از 11 سپتامبر در معرض خطر قرار داده است. آن هم در زمانه‌ای که جنایات نفرت محور علیه مهاجران سر به فلک کشیده است.

ما به عنوان سازمانی که عمده اعضای آن را مسلمانان تشکیل داده و یک نیروی کار تقریبا تماما مهاجر و یک جنبش طبقه کارگری که ریشه در دفاع از ستمدیدگان دارد، به این ممنوعیت غیرانسانی و خلاف قانون اساسی نه می‌گوییم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ما به خوبی می‌دانیم که وقتی برنامه‌های دولتی به رفتارهای اسلام‌هراسی دامن می‌زنند، حملات نفرتی از زورگویی به دانش آموزان گرفته تا حمله به رانندگان تاکسی به شدت افزایش می‌یابند. و حتی سیک‌ها و دیگر غیرمسلمانان رنگین پوست یا سیاه پوست نیز از این موج نفرت در امان نخواهند بود.

اعتصاب راننده های نیویورک در اعتراض به اسلام هراسی  ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با صدور فرمانی، ورود به آمریکا را برای اتباع هفت کشور عراق، سوریه، ایران، سومالی، سودان، یمن و لیبی برای مدت دست کم 90 روز به حال تعلیق درآورده که اعتراض بین‌المللی از جمله خشم مردم آمریکا را برانگیخته است و تظاهرات‌ها و تجمعات مختلفی در این رابطه در سرتاسر این کشور رخ داده‌است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha