پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رزمندگان عراقی

حوزه/مقامات ارتش عراق فرمان اجرایی جدید ممنوعیت ورود شهروندان عراقی به آمریکا توسط رئیس جمهوری آمریکا را خیانت به رزمندگان عراقی در جبهه‌های جنگ علیه داعش و تروریسم اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از فاکس نیوز، مقامات ارتش عراق فرمان اجرایی جدید  رئیس جمهور آمریکا را که طی آن دادن ویزا به شهروندان ۷ کشور مسلمان از جمله عراق متوقف شده  خیانت ترامپ علیه رزمندگان عراقی در جبهه‌های جنگ علیه تروریسم اعلام کردند.

یک مقام ارشد ارتش عراق که خواسته نامش فاش نشود در این باره گفت: مردم عراق بزرگترین قربانیان تروریسم هستند و حال باید بهایی دو برابر پرداخت کنند.

وی افزود: سیاست جدید آمریکایی‌ها ما را سردرگم ساخته است. نقض حقوق بشر و افراط‌گرایی مذهبی ریشه در رژیم‌های خلیج نشین داشته که ما و تمام دنیا را تهدید می‌کنند، و آمریکا هیچ مداخله‌ای نمی‌کند.

گویی جان مردم عراق بی‌ارزش است

یکی دیگر از  نظامیان عراقی که روابط نزدیکی با جامعه نیروهای اطلاعاتی عراق دارد نیز گفت: ممنوعیت جدید، این پیام را منتقل می‌کند که گویی جان مردم عراق بی‌ارزش است.

کلینتون واتس، از موسسه تحقیقاتی برنامه سیاست خارجی آمریکا در خارومیانه نیز در این باره گفت: ما به عراق حمله کردیم و مردم این کشور را آواره ساختیم. سپس از رزمندگان عراقی برای جنگ علیه داعش کمک و همکاری خواستیم. اگر دولت آمریکا قصد دارد جلوی فرستادن هزاران سرباز آمریکایی را برای جنگ با گروه‌های تروریستی به عراق و مناطق دیگر بگیرد به ناچار باید به رزمندگان عراقی تکیه کند.

وی افزود: سیاست جدید کاخ سفید پیامی بسیار منفی به نیروهای حافظ صلح و مترجمان از کشورهایی می‌فرستد که ما به پشتیبانی بومی آن‌ها محتاجیم.

کریک وی جانسون فعال پناهندگان عراقی نیز در این باره  گفت: این فرمان اجرایی نه تنها خیانت به رزمندگان عراقی که جانشان را برای جنگ با تروریسم به خطر انداخته‌اند است بلکه خیانت به زنان و مردانی است که زندگی‌شان وابسته به این رزمندگان می‌باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با صدور فرمانی، ورود به آمریکا را برای اتباع هفت کشور عراق، سوریه، ایران، سومالی، سودان، یمن و لیبی برای مدت دست کم سی روز به حال تعلیق درآورد؛ موضوعی که به سرعت در مرکز توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha