چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
قدس

مراسم بزرگداشت جمعی از شهدای روز قدس نیجریه به همت طلاب نیجریه ای حوزه علمیه قم در شهرک مهدیه برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس انجمن حرکات اسلامی نیجریه، در حاشیه برگزاری  این مراسم با محکوم کردن جنایت ارتش نیجریه به تبیین این حادثه پرداخت و گفت : در روز قدس عده ای از مسلمانان شهر زاریا که برای حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به خیابان ها آمده بودند مورد هجوم وحشیانه مزدوران  ارتشی حکومت مسیحی نیجریه قرار گرفتند.

حجت الاسلام  ابراهیم عبدالرحمن آدم ادامه داد: این راهپیمایی که هر ساله در روز قدس از سوی مسلمان نیجریه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برای رهایی مسجد الاقصی از دست صهیونیست ها  برگزار می شود، برای اولین بار بود که از سوی حکومت مسیحی نیجریه مورد مخالفت شدید قرار گرفت  و سعی در سرکوب این راهپیمایی به هر نحو ممکن را داشت.

وی با بیان این که ارتش با کشتن و قتل عام  مردم می خواست جلوی این اقدام علیه رژیم غاصب صهیونیستی را بگیرد افزود: مردم مسلمان شهر زاریا روز قدس امسال را بخاطر شدت جنایت علیه مردم بی دفاع فلسطین و بخصوص زنان و بچه های بی گناه غزه با شور و حال خاصی در حال بر گزار کردن بودند و با شعارهایی علیه رژیم منفور اسرائیل می خواستند ضمن محکوم کردن این جنایت حمایت خود را از مردم ستمدیده اعلام کنند و اصلا قصد هیچ گونه در گیری با نیروی های ارتشی حکومت را نداشتند.

رئیس انجمن حرکات اسلامی نیجریه ابراز داشت: ارتشی ها که تاب تحمل این حرکات را نداشتند ونمی خواستند چهره منفور رژیم سفاک صهیونیزم مورد تخریب مسلمانان قرار بگیرد به روی مردم شهر زاریا آتش گشودند و در نهایت 34 نفر را در این روز عظیم قدس به خاک و خون کشیدند  و با این حرکت خود نشان دادند که کمتر از اسرائیل نیستند .

 حجت الاسلام ابراهیم عبدالرحمن آدم با بیان این که از این تعداد کشته ها سه نفر از فرزندان رهبر شیعیان شهر زاریا یعنی ابراهیم یعقوب زاک زاکی بود خاطر نشان ساخت : ما طلاب مسلمان نیجریه مقیم حوزه علمیه  قم این نوع کشتار علیه مسلمانان را محکوم می کنیم و از دولت کشورمان می خواهیم دست از حمایت از صهیونیزم خونخوار جهانی بردارد .

وی یاد آور شد: شهر زاریا در 250 کیلومتری پایتخت نیجریه قراردارد و از شهر های شمالی این کشور محسوب می شود واز میان جمعیت 170 میلیونی این کشور تقریبا 70 درصد مسلمان هستند که ازاین تعداد نزدیک  10 در صد در شهر زاریا شیعیان ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha