دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قهرمانی

مقاومت امری مقدس است که ریشه در قرآن و روایات داشته و بر اساس احکام اسلامی هر مسلمانی باید در برابر ظالمان ایستادگی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اظهارداشت: اسلام مکتب کامل و جامعی است که به همه ابعاد زندگی بشری توجه داشته و برنامه مدونی در این راستا دارد.

وی افزود: مسئله مقاومت از جمله مباحث بنیادی در این دین است که در جهت حفظ ارزش ها و مقابله با ظالمان ،مطرح شده است، بطوریکه در قرآن در باره برخورد با دشمنان به شدت تاکید و از مسلمانان خواسته شده تا با ظالمان و دشمنان به شدت برخورد گردد، چرا که در غیر اینصورت  دشمنان به مسلمانان مسلط خواهند شد.

به گفته این استاد حوزه، مقاومت امری مقدس است که ریشه در قرآن و روایات داشته و بر اساس احکام اسلامی هر مسلمانی باید در برابر ظالمان ایستادگی نماید.

وی اذعان داشت: مقاومت در سیره انبیاء و ائمه اطهار هم به وضوح مشاهده می گردد که بارزترین آن رشادت های امام حسین (ع) در کربلا بود؛ شاید اگر این امام همام در برابر لشکر کفر کوتاه می آمد خون عزیزانش ریخته نمی شد ولی ایشان بر زندگی با عزت تاکید و در برابر ظالمان تا آخرین قطره خود خود ایستادگی نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی معتقد است: مقابله با دشمن امری واضح و مبرهن بوده و نباید با دشمن مسامحه و یا حتی مذاکره کرد،چون اگر در این مسئله کوتاه بیاییم آنها زیاده خواه شده و به مقدار فعلی اکتفا نکرده و در صدد ساقط کردن مردم از دین اشان بر خواهند آمد همانطور که در قرآن در این باره داستان های زیادی ذکرشده که امروز برای ما پراغ هدایت است.

وی خاطرنشان ساخت: در انقلاب اسلامی ایران هم که به راستی ادامه دهنده واقعی راه انبیاء و اولیاء است، مقاومت از جایگاه ویژهای برخوردار بوده و عظمت امروز ما هم مدیون همین مقاومت در عرصه های مختلف است. انتهای خبر18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha