جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام حسینی قزوینی

ابن تیمیه تئوریسین بزرگ وهابی ها درباره این امام همام گفته است "ایشان شخصیتی بی نظیر است که تاریخ تاکنون همانند او را نشان نداده است و امامان و پیشوایان ما اهل سنت، افتخار شاگردی جعفر بن محمد را داشته اند".

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، در دوره کوتاه مدت امام صادق(ع) شناسی، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به نقش پیشوای ششم شیعیان در وحدت امت اسلامی و درخشش فقه جعفری در عصر حاضر، اظهار داشت: امروز موضوع وحدت اسلامی از اهم مسائل جهان اسلام به شمار می رود و رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام و بزرگان نیز بر این مسئله تاکید داشته و از مسائل کلیدی جهان اسلام است.

*وحدت یک ندای قرآنی است

وی با بیان این که وحدت در حقیقت یک ندای قرآنی است، تصریح کرد: قرآن کریم با صراحت تمام در آیه 103 سوره آل عمران دستور به "وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ / و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد"، داده و أمر(وَاعْتَصِمُواْ) دال بر وجوب است.

مدیر شبکه جهانی ولایت ادامه داد: خداوند متعال در آیه 92 سوره انبیاء می فرماید "إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ" / اين است امت شما كه امتى يگانه است، و منم پروردگار شما، پس مرا بپرستيد".

رئیس مرکز تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به این که پروردگار عالم در آیه 10 سوره حجرات به نکته ای ظریف اشاره کرده است، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در این آیه فرموده است "إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ"/ در حقيقت مؤمنان با هم برادرند، پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد، اميد كه مورد رحمت قرار گيريد".

* تفرقه از نگاه قرآن

وی با بیان این که نگاه قرآن به مسئله تفرقه، نگاهی تند است، تصریح کرد: خداوند متعال تفرقه را به عنوان یکی از بدترین عذاب های الهی معرفی می کند و در آیه 56 سوره انعام فرموده است"قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى‏ أَنْ یَبْعَثَ عَلَیْکُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِکُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعا / بگو: او قادر است که از بالا یا از زیر پاى شما، عذابى بر شما بفرستد؛ یا بصورت دسته‏هاى پراکنده شما را با هم بیامیزد".

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی افزود: در آیه 159 سوره انعام نیز خداوند متعال فرموده است "إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُواْ دِینَهُمْ وَکَانُواْ شِیَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِی شَیْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَی اللّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُم بِمَا کَانُواْ یَفْعَلُونَ / کسانی که دین خود را پراکنده کردند و گروه گروه شدند قطعاً تو نسبت به آنان هیچ مسئولیّتی نداری، کارشان فقط با خداست سپس آنان را از آنچه انجام می دادند با خبر خواهد ساخت".

*نگاه رسول اکرم(ص) به جامعه اسلامی

وی با اشاره به نگاه رسول اکرم(ص) به جامعه اسلامی، یادآور شد: نگاه نبی مکرم اسلام(ص) به جامعه اسلامی، فراتر از وحدت و برادری است و در روایتی از ایشان نقل شده است که «مثل المؤمنین فی‏ تواددهم و تراحمهم و تعاطفهم مثل الجسد اذا اشتکی منه عضو تداعی له سایر الجسد بالسهر و الحمی؛ یعنی مثل اهل ایمان مثل یک پیکر است. آنها به منزله اجزاء یک‏ پیکرند که اگر عضوی به درد آید سایر عضوها با تب و بیداری با او همدردی‏ می‏کنند».

*وحدت در اندیشه بزرگان شیعه

مدیر شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: بزرگان دینی ما درباره وحدت و برادری، مسائل بسیاری را بازگو کرده اند که یکی از آن مباحث، سخنان آیت الله العظمی سیستانی در جمع شیعیان است که ابراز داشتند «لا تقول إخواننا السنه، بل قولوا أنفسنا أهل السنه / نگویید برادران اهل سنت ما؛ بلکه بگویید پاره های تن ما اهل سنت».

*سیره امام علی(ع) در رفتار با اهل سنت

این استاد حوزه با اشاره به نگاه امام علی(ع) به وحدت اسلامی و رفتار با اهل سنت، اظهار داشت: حضرت امیر(ع) با این که 25 سال خانه نشین شده و حق مسلم ایشان به تاراج رفته بود و تعبیری به این مضمون که استخوان در گلو و خاری در چشم داشتم؛ ولی هنگامی که سخن از مسأله وحدت امت اسلامی پیش می آمد، مردم را دعوت به وحدت می کردند.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) در ادامه با اشاره به خطبه 126 نهج البلاغه، ابراز داشت: حضرت در این خطبه فرموده است "وَ الْزَمُوا السَّوَادَ الْأَعْظَمَ فَإِنَّ یَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ وَ إِیَّاکُمْ وَ الْفُرْقَةَ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّیْطَانِ کَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ أَلَا مَنْ دَعَا إِلَی هَذَا الشِّعَارِ فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ کَانَ تَحْتَ عِمَامَتِی هَذِهِ / و همواره با بزرگ ترین جمعیّتها [یی که بر حق هستند،] باشید که دست خدا با جماعت است و از پراکندگی بپرهیزید که انسان تنها بهره شیطان است، آن گونه که گوسفند تنها طعمه گرگ خواهد بود. آگاه باشید هر کس که مردم را به این شعار (تفرقه و جدایی) دعوت کند، او را بکشید؛ هر چند که زیر این عمّامه من باشد".

*وحدت در سیره پیشوای ششم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در تبیین سیره امام صادق(ع) در وحدت امت اسلامی، خاطرنشان ساخت: حضرت عملا وحدت را در جامعه پیاده نموده و با این موضوع شعاری برخورد نکرده اند.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: صادق آل محمد بیش از 4 هزار شاگرد داشتند و هرکدام از آنان در آراء و مقالات، صاحب نظر و از فرقه های گوناگون بوده اند.

* نظر ابن تیمیه درباره امام صادق(ع)

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به سخنان دشمنان اسلام درباره امام جعفر صادق(ع)، تصریح کرد: ابن تیمیه حرانی تئوریسین بزرگ وهابی ها درباره این امام همام گفته است "ایشان شخصیتی بی نظیر است که تاریخ تاکنون همانند او را نشان نداده است و امامان و پیشوایان ما اهل سنت، افتخار شاگردی جعفر بن محمد(ع) را داشته اند".

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی تأکید کرد: این که همه مخالفان و معارضان امام صادق(ع) پای درس ایشان می نشستند و از دروس و کلام حضرت استفاده می کردند، مصداق بارز وحدت عملی است.

وی با اشاره به روایتی در کتاب «مختصر التحفة الاثنی عشریه»، افزود: در این روایت آمده است "قال الآلوسي: هذا أبو حنيفة و هو من أهل السنة يفتخر ويقول بأفصح لسان: لولا السنتان لهلك النعمان، يعني السنتين اللتين جلس فيهما لأخذ العلم عن الإمام جعفر الصادق. ابوحنيفه كه از اهل‌سنت است با افتخار و با رساترين زبان‌ها گويد: اگر آن دو سال نبود حتما نعمان هلاك مي‌شد؛ يعني آن دو سالي كه نزد امام صادق (عليه السلام) علم مي‌آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان این که شاگردان بسیاری از محضر امام صادق(ع) کسب فیض کرده اند، گفت: یکی از شاگردان حضرت، أبان بن تغلب است که از حضرت اجازه فتوا و اجتهاد داشتند و امام(ع) درباره ایشان فرموده است "أبان از من سی هزار حیث نقل کرده است؛ آن را بگیرید و منتشر کنید".

*اقدامات افراطی

وی با اشاره به روش قولی امام صادق(ع) درباره وحدت اسلامی، گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که امروز جهان اسلام با آن دست و پنجه نرم می کند، وجود شیعیان افراطی است که در رسانه ها به اهل سنت و خلفای آنان ناسزا می گویند و فکر می کنند که در بالاترین درجات در بهشت قرار خواهند گرفت. این گروه حتی در رسانه های خود "هفته وحدت" را "هفته برائت" اعلام کرده اند و تذکرات ما به آنان مثمرثمر نبوده است.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در کافی، ج 2، ص 636، گفت: معاویةبن وهب می گوید   « به امام صادق(ع) عرض کردم: کیف ینبغی لنا ان نصنع فیما بیننا و بین قومنا و بین خلطائنا من الناس ممن لیسوا علی امرنا؟ قال: تنظرون الی ائمتکم الذین تقتدون بهم فتصنعون ما یصنعون، فوالله انهم لیعودون مرضاهم و یشهدون جنائزهم و یقیمون الشهادة لهم و علیهم و یؤدون الأمانة الیهم / چگونه باید با خود و قوم خود و کسانی از اهل سنت که با آنها معاشرت داریم، بر ولایت شما همانند ما نیستند رفتار نماییم؟ حضرت فرمود: نظر به امامان خود کنید؛ کسانی که به آنها اقتدا می نمایید، هر کاری که آنان کردند شما نیز چنین کنید. به خدا سوگند که امامان شما بیماران آنها را عیادت می کنند و در تشییع جنازه شان حاضر می شوند و به نفع و ضرر آنها گواهی می دهند و امانت را به آنها باز می گردانند».

*هزینه 900 میلیون دلاری برای انزوای شیعه!!!

وی با اشاره به اظهارات معاون سازمان سیا آمریکا، ابراز داشت: دکتر مایکل برانت در اظهارات خود آورده است که آمریکا مبلغ 900 میلیون دلار هزینه کرد تا بتواند شیعه را در جهان منزوی و حکومت شیعی را براندازد و آنها الان به این نتیجه رسیده اند که یکی از راهکارهای نابودی شیعه، ایجاد اختلاف میان آنها و اهل سنت است و باید افراد متعصب از دو طرف را علیه یکدیگر شوراند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: این شخص در ادامه اظهارات خود آورده است: آمریکا با انجام ظلم و جنایت در افغانستان و عراق با مشکلات عدیده ای در کشور خود مواجه شد و مردم به خیابان ها ریخته و تظاهرات کردند و به این سیاست های آمریکا اعتراض داشته و به سران این کشور می گفتند که شما از ما مالیات می گیرید و آن را در افغانستان و عراق خرج می کنید و با بروز چنین مشکل و عدم توان در پاسخگویی، به این نتیجه رسیدند که تکفیری ها را تحریک کرده و از آن طرف به جای مصرف مالیات مردم آمریکا در منطقه، با پول دولت های عربی تکفیری ها را پشتیبانی کرده و مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطرنشان ساخت: آنها به دنبال کشت و کشتار بوده و برایشان فرقی نمی کند که از مسلمانان کشته شوند یا از داعش و تکفیری ها.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) یادآور شد: امروز مشکل جهان اسلام، وجود داعش و تکفیری ها نیستند؛ بلکه مشکل عقبه ای است که آنها را تحریک و به آنان پول و امکانات تزریق می کند.

* نظر مشاور رییس جمهور قرقیزستان درباره تکفیری ها

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به دیداری با مشاور رییس جمهور قرقیزستان، تصریح کرد: این شخص در آن جلسه گفت "تبلیغات سلفی ها در رسانه ها باعث شده که الان 10 هزار نیرو از آسیای میانه در عراق و سوریه حضور یافته و به جنگ بپردازند و این افراد خیال می کنند که اگر زمان پیامبر(ص) و جنگ ها را از دست داده اند، امروز باید در این جنگ ها شرکت کرده و شهید شوند"!!!.

انتهای پیام

تهیه و تنظیم:محمد رسول صفری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha