پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدزمانی شاعر

نقش روحانیون در عرصه شعر آیینی به خصوص شعر جهت دار با موضوعات سیاسی و اجتماعی بسیارپررنگ است و باید این حضور منعکس شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، شامگاه چهار شنیه، در اختتامیه جشنواره "شعرغزه در آتش"، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم با اشاره به این که انجمن شعر طلاب از پویاترین انجمن های هنری در کشور است، ابراز داشت: یکی از دلایل رویش های بسیار خوب در حوزه شعر طلاب به ویژه شعر بانوان طلبه، فعالیت مستمر این انجمن است.

دبیر انجمن شعر طلاب ادامه داد: این انجمن در طول سال برنامه های بسیار خوبی در حوزه های علمی و فرهنگی و هنری برگزار می کند که این نشست ها علاوه بر کیفیت و کمیت، با استمرار برگزار می شود.

 وی با اشاره به این که برگزاری دو جشنواره مهم "شعر طلاب" و "هنرآسمانی" ویژه طلاب هنرمند، از دستاوردهای این انجمن هنری است، افزود: برگزاری همایش ماهانه شعر خوانی و همچنین برگزاری نشست ها و همایش ها و چاپ ده ها کتاب شعر در هر سال از جمله فعالیت های فعالان این انجمن است.

 حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: نقش روحانیون در عرصه شعر آیینی به خصوص شعر جهت دار با موضوعات سیاسی و اجتماعی بسیارپررنگ است و باید این حضور منعکس شود.

وی تصریح کرد: امروز طلاب در عرصه دفاع از مظلوم به ویژه مسئله غزه بازهم پرچمدار هستند.  این حضور وپرچمداری با حضور فعال طلاب در عرصه شعر آیین به ویژه برنامه هایی چون جشنواره شعر غزه بیشتر به چشم می آید.

دبیر انجمن شعر طلاب بیان کرد: طلاب در بیداری اسلامی و شعر غزه و فلسطین و حمایت از ارزش های اسلامی همیشه پیشرو بوده اند و در این عرصه حرکت ها را هدایت کرده اند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha