چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
45

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم با اعلام این که امسال در جشنواره علامه حلی، 200 درصد افزایش حضور داشتیم، گفت: این مسئله نشان دهنده فعالیت های گسترده علمی پژوهشی طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جواد رفیعی، ظهر امروز در نشست معاونان و مسئولان پژوهشی واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: از دوسال گذشته فعالیت های گسترده ای در بخش پژوهش حوزه انجام شده که یکی از مهم ترین آن ها، تامین زیرساخت های پژوهشی در مدارس بوده است.

وی با بیان این که در دو سال گذشته امکانات زیادی را در اختیار مدارس و کتابخانه ها قرار داده ایم، تصریح کرد: در تجهیز کتابخانه ها فعالیت های خوبی داشتیم که آن ها به صورت تخصصی تجهیز و طبقه بندی شده اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم با اشاره به این که معاونت پژوهشی حوزه اقدامات خوبی را در زمینه کتب درسی انجام داده است، افزود: بر این اساس تمام مشکلات تامین منابع کتب درسی و کمک درسی رفع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از ارائه نرم افزار «کاوش» به کتابخانه های مدارس علمیه نیز خبر داد و گفت: دوره های مهارت کتابداری با هدف آموزش طبقه بندی منابع، فهرست نویسی، نگه داری متون و نسخ خطی برگزار شده است.

مدیر دفتر امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه تصریح کرد: در دو سال گذشته حجم عظیمی از آموزش برای کمک به امور پژوهشی طلاب و کتابخانه ها صورت گرفته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم با اشاره به این که در سال گذشته 9 کانون علمی پژوهشی در مدارس قم فعال بوده و فعالیت های خوبی در امور پژوهشی دارند، گفت: 11نشریه علمی در سال گذشته به چاپ رسید و در سال جاری نیز 20 نشریه دیگر منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این که در حوزه تخصصی ادبیات عرب اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: مشاور علمی در مدارس به راهنمایی پایان نامه های طلاب اهتمام می پردازد که البته بیشتر در بحث کلام است.

وی با بیان این که امسال در جشنواره علامه حلی، 200 درصد افزایش حضور داشتیم که بسیار قالب توجه و تامل است، گفت: این مسئله نشان دهنده فعالیت های گسترده علمی پژوهشی طلاب است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم در ادامه با بیان اینکه هنوز به شرایط مناسب استقرار معاونان پژوهش در مدارس نرسیده ایم، تصریح کرد: معاونت پژوهش همچنین درخواست دارد در راستای اهتمام بیشتر به پژوهش، پنج نمره یک درس در هر ترم آموزشی به پژوهش اختصاص یابد تا ضمانت فعالیت های پژوهشی بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی همچنین خواستار حمایت از برگزاری دوره های مهارت آموزشی و پژوهشی شد و ابراز داشت: اساتید باید به تحقیق و پژوهش اهتمام بیشتری داشته باشند تا مسائل پژوهشی را همراه با مباحث آموزشی به طلاب تعلیم دهند.

وی در پایان از برنامه ریزی برای تهیه کارنامه جامع آموزشی و پژوهشی و فعالیت های پژوهشی طلاب خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با حمایت و مساعدت بیشتر مدیر حوزه علمیه استان قم، مدارس و طلاب به امور پژوهشی اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha