جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  ملک دار

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه تعداد شهدای روحانی دفاع مقدس را 4500 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد جانبازان روحانی به 2000 نفر می رسد و 80 نفر آزاده نیز تقدیم این انقلاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار در گفت  و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یکی از تاریخ های پرافتخاری انقلاب اسلامی ایران است و گرامیداشت این ایام، نکوداشت ایثار، شهادت و جانباری ملت قهرمان ایران است.

وی ابراز داشت: روحانیت همانگونه که در اصل انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشت، در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشته و سرنوشت ساز بوده است.

*عرصه های حضور روحانیت در دفاع مقدس

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این مطلب که روحانیت در چند عرصه در دفاع مقدس حضور داشتند، خاطرنشان ساخت: عرصه اول، عرصه تبلیغ بود که با حضور در جبهه های دفاع حق علیه باطل و بیان مبانی دینی و جهاد مقدس، رزمندگان را همراهی کرده و به آنان روحیه می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار عرصه دوم را عرصه رزم عنوان کرد و گفت: روحانیون ما تنها به عرصه تبلیغ اکتفا نمی کردند؛ بلکه خود نیز در خط مقدم حضور داشته و چه بسا فرمانده تیپ، گردان و دسته ها بوده اند.

وی عرصه سوم را عرصه تبلیغ در پشت جبهه های حق علیه باطل بیان و تصریح کرد: سخنرانی ها و روشنگری های روحانیت بود که مردم را مشتاق به حضور در جبهه ها می کرد تا بتوان در مقابل دشمنان سرسخت جمهوری اسلامی ایران ایستاد.

*آمار روحانیون شاهد، جانباز و آزاده

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با اشاره به این که آمارهای گوناگونی از حضور روحانیون در دفاع مقدس ارائه شده است، یادآور شد: روحانیونی که در دفاع مقدس حضور داشتند، از مراکز اعزام کننده گوناگون اعزام می شدند و علاوه بر این، برخی نیز به عنوان بسیجی اعزام می شدند و به همین دلیل آمارهای گوناگونی ارائه شده است؛ اما با تلاش هایی که در سال های اخیر گرفته، تا به امروز عدد شهدای روحانی ما 4500 نفر بوده و همچنین 2000 جانباز روحانی و 80 آزاده روحانی نیز  تقدیم این انقلاب کرده ایم.

*برنامه های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در هفته دفاع مقدس در کشور

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار در ادامه به برنامه های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این هفته هر روز در 5 استان برنامه های گوناگونی از جمله همایش های مختلف، یادواره شهدا، نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقه، پرده برداری از تصاویر شهدای روحانیت، غبارروبی از گلزار شهدا و جشنواره فیلم مقاومت خواهیم داشت.

*سخنرانی وزیر سابق اطلاعات در فیضیه

وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در قم، اظهار داشت: در روز چهارشنبه 2مهر ماه  برنامه ای در مدرسه فیضیه قم خواهیم داشت که در آن افتتاح نمایشگاه، نصب تصاویر روحانیون برجسته دفاع مقدس در اطراف حجرات فیضیه و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصلحی مسئول سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بعد از نماز مغرب و عشا را خواهیم داشت.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در پایان با بیان این که در این معاونت اداره ایثارگران نیز راه اندازی شده است، ابرازداشت: اداره ایثارگران معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه برنامه های خوبی را برای طلاب شاهد و ایثارگر خواهد داشت که از جمله آن، برگزاری همایشی برای این عزیزان خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha