چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
مرتضی مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه توجه و خدمت رسانی به سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) را افتخار بزرگی دانست و گفت: فعالیت‌های این مرکز صدقه جاریه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مقتدایی امروز در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سال تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت شهادت جان‌گداز امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: امیدوار یم  بتوانیم از برکات و معارف اهل‌بیت(ع) مخصوصاً معارفی که از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نشر شده بهره‌مند شویم.

وی با بیان این که امام باقر (ع) در کربلا بین سه ویا چهار سال داشتند گفت: امام باقر(ع) تمام مصیبت‌های دوران کربلا، روز عاشورا، عطش بچه‌ها و ... را مشاهده و تحمل کردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌ های علمیه با اشاره به این که در زمان امامت امام سجاد(ع) آخرعمر  قدرت  و حکومت بنی‌امیه بود و دشمنی خود را با اهل‌بیت(ع) ابراز می‌کردند بیان کرد: امام باقر(ع) محدودیت‌های دوران امام سجاد(ع) را نیز می‌دیدند و تحمل می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر مروری به دستگیری و کمک‌های این مرکز و کسانی که این خدمات را ارائه کردند شود هر چند بعضی از این افراد فوت‌شده‌اند، اما اکنون جامعه حوزوی از خدمات جاری آنان بهره‌مند است.

آیت‌الله مقتدایی خطاب به کارکنان این مرکز  عنوان کرد: امیدوارم شما که در این مرکز زحمت می‌کشید با اخلاص، تلاش و احترامی که به مراجعین دارید بالاترین برکت در زندگی نصیبتان شود.

وی ابراز داشت: کار کردن در جایی که به دست شما  افراد نیازمندی حمایت می‌شوند و به کسانی کمک می‌شود که خداوند از کمک به آن‌ها خشنود می‌شود، باعث افتخار است و این یک نعمت الهی است که خداوند به شما داده که در جایی کار می‌کنید که این برکات را دارد که بسیار ارزشمند است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از امام محمدباقر (ع) گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید که بالاترین درجه عبادت خوشحال کردن یک مؤمن است که بیش‌ترین ثواب را نزد خداوند دارد.

وی افزود: شما در این مرکز، نیاز مؤمنین را برطرف می‌کنید و آن‌ها را خوشحال می‌کنید و این بالاترین عبادت است.

آیت‌الله مقتدایی، با اشاره به روایتی دیگر از  امام باقر(ع) مطرح کرد: امام باقر(ع) از پیامبر(ص) نقل می‌کنند" کسی که مؤمنی را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده و کسی که مرا خوشحال کند خدا را خوشحال کرده است".

وی در ادامه گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود، من بندگانی دارم که امتیازی به آن‌ها می دهم و بهشت را برای آن‌ها مباح می‌کنم و در بهشت به آن‌ها حکومت می دهم و هر کس را بخواهد می‌تواند همراه خود به بهشت ببرد و آن‌ها کسانی هستند که دل یک مؤمن را شاد کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این روایت‌ها برای شما دلگرم کننده است و موجب می‌شود که شما با یک دید دیگر به مراجعین نگاه کنید و اگر کاری برای آن‌ها انجام داده و دلشان را شاد کردید بهشت برای شما مباح می‌شود.

وی با بیان این که مراجعین شما ویژه هستند تصریح کرد: شک نکنید بین مراجعین شما کسانی هستند که مورد توجه حضرت ولی‌عصر(عج) قرار دارند و این طلبه‌های جوان در آینده ممکن است، کسانی مانند آیت‌الله العظمی بروجردی و امام(ره) و مراجع تقلید و مبلغین بزرگی شوند.

رفع نیاز مومن رحمت خدا است

آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید اگر مؤمنی نیازی دارد و به مؤمنی دیگر مراجعه کرد، این رحمت خدا است که به آن شخص فرستاده‌شده و اگر حاجت را برآورده کرد، رحمت خدا را گرفته است و اگر قبول نکرد رحمت خدا را رد کرده است.

وی عنوان کرد: اگر حاجت مراجعین شما رفع شود، این رحمت خدا است و شما باید این مراجعین را رحمت الهی بدانید و اگر بپذیرید رحمت خدا را قبول کرده‌اید و اگر نپذیرید رحمت خدا تا پشت در اتاق شما آمده است و رد کرده‌اید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، ضمن تشکر از رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه  گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی با دید و فکر بلندشان، خدمات خوبی را به طلاب و خانواده روحانیون ارائه کرده‌اند و از رئیس و کارکنان مرکز به دلیل عنایت ویژه‌ای که به طلاب دارند تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که خدمت به معمرین بسیار خوب و موجب خشنودی خداوند است مطرح کرد: همه کارکنان مرکز در این فیض شریک هستند و ثواب می برند و امیدوارم همه مصداق این روایات باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha