چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین خانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر این که روز عرفه فرصت مناسبی برای تهذیب نفس است، گفت: با عبارات عرفانی دعای روز عرفه پیش از قرائت آن، به معرفت بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام مبنی بر این که «همانا در زندگانی شما نسیم های رحمتی از جانب خداست، آنها را با قوت بگیرید و از دست ندهید»، اظهار داشت: یکی از زیباترین و موثرترین نسیم های رحمت الهی در دهه نخست ماه ذی الحجه شب و روزعرفه است که بسیار ارزشمند می باشد.

وی با بیان این که در روز عرفه زمینه بخشیدن گناهان و تقرب به سوی خداوند فراهم می شود، تصریح کرد: در روایات نقل شده است، اگر فردی در ماه مبارک رمضان مورد آمرزش قرار نگرفت، در روز عرفه امید به مغفرت الهی داشته باشد.

*روز عرفه زمینه ساز تهذیب نفس

معاون تهذیب حوزه با تاکید بر اینکه روز عرفه فرصت مناسبی برای تهذیب نفس است، ابراز داشت: مهم ترین آداب روز عرفه، روزه گرفتن و قرائت دعای عرفه است که تصریح شده اگر روزه گرفتن موجب ضعف در هنگام خواندن دعای روز عرفه می شود از آن اجتناب شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) دعای عرفه مخصوص به خود را دارند، گفت: دعای عرفه امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است که در سال های اخیر نیز گسترش یافته است و ملت ایران اسلامی با دل هایی شکسته به قرائت این دعا می پردازند.

وی افزود: با مطالعه ترجمه های عرفانی دعای روز عرفه پیش از قرائت آن، به معرفت بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

*عید قربان نماد بی رغبتی به دنیا است

معاون تهذیب حوزه های علمیه در پایان با تبریک عید سعید قربان به تمام مسلمین جهان، خاطرنشان کرد: شب عید قربان از نظر معنوی بسیار ارزشمند است؛ در روز عید نیز حضرت ابراهیم(ع) با تهذیب نفس و بی رغبتی به دنیا و مخلص شدن، فرصت تقرب به خداوند را پیدا کرد که این مسئله الگویی برای تمام انسان ها می باشد.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha