جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی نماینده ولی فقیه قزوین

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این که غدیر متعلق به همه جهانیان است، ترویج غدیر و آشنا نمودن جهانیان با فرهنگ و پیام غدیر را وظیفه همگانی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار کرد: دین اسلام با غدیر و ولایت کامل شد و با اعلام امامت امام علی(ع) خداوند متعال اسلام را به عنوان آخرین دین الهی معرفی کرد.

وی افزود: نصب امام علی (ع)، امری الهی بود؛ به طوری که وقتی از پیامبر اکرم(ص) در این مورد سوال کردند فرمود که این امر، از جانب خدا و اراده او بوده و رسول خدا هم وظیفه ابلاغ آن را بر عهده داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، نقش امامت در حیات جامعه بعد از پیامبر را نقشی مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: اعلام امامت و جانشینی امام علی(ع) به قدری با اهمیت بوده که مطابق آیه 67 سوره مائده «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ: اي پيامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است كاملا (به مردم) برسان و اگر نكني، رسالت او را انجام نداده‏اي و خداوند تو را از (خطرات احتمالي) مردم نگاه ميدارد، و خداوند جمعيت كافران (لجوج) را هدايت نمي‌كند»  اگر این امر اتفاق نمی افتاد کل زحمات پیامبر اکرم(ص) بی اثر می شد.

 وی با اشاره به آیه 3 سوره مائده «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا» اظهار کرد: این آیه بعد از ابلاغ پیامبر (ص) در غدیر خم نازل شده و خداوند در این آیه می‌فرماید که با اعلام جانشینی حضرت علی (ع) در غدیر خم دین الهی تکمیل و نعمت خداوند نسبت به بندگانش تمام شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، با اشاره به حدیث «انا مدینة العلم و علی بابها» از پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را منبع علم حقیقی خواند و گفت: مطابق فرمایش پیامبر(ص)، حضرت علی (ع) منبع علم حقیقی در جامعه اسلامی به شمار می‌رود و برای استفاده از این منبع باید با پیام‌های غدیر و سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه و سایر منابع آشنا شویم چرا که غدیر منبع هدایت است.

وی، کوتاهی خواص جامعه را عاملی مهم در انحراف غدیر عنوان کرد و ابراز داشت: در حیات اجتماعی، تاثیر تبلیغات انحرافی نقشی مهم بر عهده دارد و این وظیفه خواص است تا با روشنگری جلوی انحرافات احتمالی را بگیرند لکن در جریان غدیر، عده ای از خواص به وظیفه اصلی خود که همان روشنگری و ارائه اطلاعات درست بود عمل نکردند و هم در گفتار و هم در مصداق سخنان پیامبر انحراف ایجاد کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: علی‌رغم این که پیامبر (ص) امام علی (ع) را به عنوان جانشین خویش انتخاب کرده بود و افراد آن دوران هم حضرت را به عنوان افضل صحابه قبول داشتند و حتی در روز غدیر انتخاب حضرت را تبریک گفتند، اما پای حرف خود نماندند و به سوی افراد دیگری رفتند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، گرامیداشت غدیر را وظیفه ای همگانی  دانست و بیان کرد : آشنایی و تبلیغ غدیر وظیفه ای همگانی است  همه احاد جامعه باید به هر طریق ممکن که می توانند در رواج غدیر و درس های آن بکوشند  به گونه ای که دامنه تبلیغ آن نه تنها داخل کشور را باید فرا گیرد، بلکه باید با استفاده از امکانات ارتباطی پیام غدیر را به همه اقصی نقاط جهان برسانیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha