چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: دشمن در حوزه اعتقادی و اجتماعی در تلاش است با افزایش فتنه ها بر روی ذهن جوانان تاثیر گذارد و ولایت معصومین(ع) و ولایت فقیه را زیر سوال بیرد؛که باید در این زمینه پاسخ های دقیقی بدهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه فیضیه اظهار کردند: خداوند در سه جای قرآن کریم به مساله تبلیغ اشاره کرده است که البته مواردی که خداوند پیرامون تبلیغ سخن گفته اند، فقط در همین سه مورد خلاصه نمی شود.

ایشان افزودند: خداوند در این آیات هم به مساله محتوای منبر و تبلیغ اشاره دارد و هم مخاطب و هم بحث خرد؛ اگر این سه مورد در هم جمع شود می تواند منبری پرنور را برای مبلغ رقم بزند و مخاطبان را محتول کند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فلسفی نقل می کردند که برای هر منبرشان هشت ساعت مطالعه می کردند، یعنی طلاب باید ضمن مطالعه فراوان حافظه قوی نیز برای ذکر این محفوظات داشته باشند.

ایشان گفتند: آیه «نفر» از آیاتی است که شکل تبلیغ رسمی را بیان می کند و در آن خداوند اشاره دارد به این نکته تبلیغ در شکل رسمی متعلق به گروه خاصی است که یک سری شرایط را دارا باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: مبلغان باید هم مبشر باشند و هم منذر زیرا پیامبر اسلام(ص) نیز چنین بودند؛ باید با قرآن و احادیث اهل بیت(ع) مردم را متحول کنیم؛ خداوند در آیه سوره هود نیز ناصح امین را یکی از ویژگی های مبلغان می داند.

ایشان تصریح کردند: مبلغان باید جایگاه و شخصیت مردم را بالا ببرند نباید برای خود شخصیت کاذب بسازند و آنها را کوچک بشمارند مثل امام حسن(ع) که فرزندان خود و امام حسین(ع) را در زمانی که بسیار کوچک بودند بسیار بزرگ منشانه تربیت کردند و به آنها می گفتند که شما بزرگان قوم خواهید شد تا روح بزرگواری را درآنها ایجاد کنند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: در نظر گرفتن سن و وضع و حال مخاطب از مهمترین رموز توفیق در تبلیغ است که باید به این شرایط احاطه پیدا کنیم؛ طلاب باید روی نیازهای جوانان تاکید کنند و نیازهای روز و جامعه را مدنظر داشته باشند.

 

این مرجع تقلید بیان داشتند: امروز دو مشکل و نیاز بزرگ در کشور وجود دارد که یکی مسایل اعتقادی است و دیگر مسایل اجتماعی؛ در حوزه اعتقادی تلاش دشمن در زمینه القای شبهات مرتبط با ولایت ائمه(ع) و ولایت فقیه سامان داده شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: آنها به نام من کتاب علیه شیعه نوشتند و در مکه و کشورهای توزیع کرده اند و حتی به نام علامه عسکری نیز کتاب هایی بر ضد شیعه نوشته و ترویج کرده اند و نشان می دهد که آنها به هیچ اصول شرعی و خدایی و اخلاقی پایبند نیستند.

مساله کاهش جمعیت مشکل بزرگی است

ایشان گفتند: مساله اجتماعی بزرگ امروز نیز مشکل ازدواج است که دو مشکل ایجاد کرده است که یکی از آنها فساد در اجتماع و دیگری کاهش جمعیت است؛ مساله کاهش جمعیت مشکل بزرگی است که سالی یک میلیون نفر را از جمعیت کشور و شیعیان کاسته است که باید در این امر کوشا بوده و مردم را به ازدواج و فرزندار شدن ترغیب کنیم.

فرزندان شیعه در عربستان حق رفتن به مدارس قرآنی را ندارند

این مرجع تقلید در خصوص حکم اعدام آیت الله نمر گفتند: ایشان فردی معتدل و قابل احترام و تایید شده است و قصد آشوب نیز نداشتند و حرف ایشان این بود که باید حقوق همه مردم در این کشور ادا شود و حاکمان عربستان باید بگویند که به چه دلیلی این حرف حق ایشان را باید با اعدام پاسخ بگویند؛ فرزندان شیعه در عربستان حق رفتن به مدارس حفظ قرآن را ندارند و به آنها اجازه حضور در مناصب عالیه داده نمی شود؛ ولی بدانند که همه علما از ایشان حمایت می کنند و به دولت عربستان هم توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهد که اگر انجام دهد آثار و نتایج بدی برای آنها به همراه خواهد داشت.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha