سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
45

حوزه/ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز در سوگ ارتحال علام مجاهد آیت الله مهدوی کنی، حال و هوای دیگری داشت و گویی همه غم و اندوه شهر در این جا جمع شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر مرحوم آیت الله مهدوی کنی(ره) و تشییع با شکوه رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، پیکر پاک آن عالم انقلابی به حرم مطر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انتقال یافت.

مردم انقلابی و ولایتمدار تهران و ری که از ساعت ها قبل در اطراف ورودی های حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) جمع شده بودند، با چشمانی اشکبار، یا حسین گویان منتظر ورود پیکر عالم برجسته شهرشان به حرم مطهر بودند.

در حین ورود پیکر آیت الله مهدوی کنی(ره) به حرم مطهر، خیل عظیم جمعیت با فریادهای "یاحسین"، در سوگ یارو یاور صدیق امام راحل و رهبری معظم انقلاب گریستند و بر سر و سینه زنان به عزاداری پرداختند.

خیل عظیم جمعیت، امکان تردد زائران و عزادارن را با مشکل مواجه کرده بود و بسیاری از حاضران، مراسم تدفین رئیس فقید خبرگان رهبری را از طریق مانیتورهای نصب شده در داخل و خارج حرم به نظاره نشستند و با شنیدن صدای دلنشین اذان از گلدسته های بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، نماز ظهر و عصر را در فضایی حزن آلود و با چشمانی اشکبار اقامه کردند.

پیکر رئیس فقید خبرگان رهبری  در میان غم و اندوه جانکاه دوستداران انقلاب و روحانیت، در جوار مرقد مطهر حضرت حمزة بن موسی(ع) ودر کنار مزار مرحوم ملاعلی کنی، برای همیشه در دل خاک آرام گرفت.

روحش شاد و یادش گرامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha