چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه از تدوین دایرة المعارف امام حسین علیه السلام در 900 جلد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زمانی در جمع کارکنان سامانه خبری حوزه های علمیه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام گفت: اعتقاد اهل سنت به زیارت ائمه اطهار علیهم السلام ریشه عمیقی دارد.

وی با اشاره به اهتمام اهل سنت در زیارت امام رضا علیه السلام گفت: با مراجعه به تاریخ مشاهده می شود که مزار مطهر امام رضا علیه السلام از هزار سال گذشته مقصد زائران زیادی از کشورهای مختلف با مذاهب غیر شیعی و حتی غیر اسلامی بوده است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه افزود: امروزه شاعران زیادی درباره امام علی و امام حسین علیهماالسلام از اهل سنت و ادیان دیگر الهی و حتی غیر الهی، شعر سروده و جمع آوری کرده اند که نشان از جایگاه اهل بیت علیهم السلام و نفوذ آنان در دل ها دارد.

وی با اشاره به تدوین بزرگترین دایرة المعارف امام حسین علیه السلام در 900 جلد گفت: تا کنون 90 جلد آن منتشر شده است تا این شخصیت بزرگ را برای همگان به صورت جامع معرفی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به روایتی مبنی بر این که محبت امام حسین علیه السلام حرارتی در دل ها ایجاد می کند که هیچگاه رو به سردی نخواهد رفت، گفت: امید است بتوانیم با عمل به معارف بلند اهل بیت علیهم السلام خود را در نشر آموزه های آنها شریک کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha