پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
عباسی قزوین

حوزه / معاون تهذیب وتبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: امروز حکومت استکباری معاویه و یزید در اقدامات سران آمریکا و هم پیمانان آنان ظهور و بروز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به مصادف شدن روز 13 آبان با روز عاشورای حسینی، بیان کرد: ابوسفیان، معاویه و یزید پایه گذاران یک سلسله استکباری بودند؛ به طوری که ابوسفیان در موقع مرگ، بنی امیه را جمع کرد و گفت به شما سفارش می کنم که نگذارید حکومت از دستتان خارج شود.

وی افزود: از حوادث تاریخی به دلیل مشابهت هایی که با هم دارند می توان برای زندگی حاضر خود عبرت گرفت و وقوع انقلاب اسلامی ایران با الهام از پیام های عاشورا موضوعی است که باید در تاریخ استکبار ستیزی به آن توجه نمود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین بیان کرد: معاویه که در یک حکومت استکباری به وجود آورده بود دستور داده بود که تا مدت ها بر روی منبر امام علی(ع) را دشنام دهند تا زمانی که عمر بن عبدالعزیز این کار را از بین برد و این یعنی استکبار و منطق خفه کردن مخالف خود تا نتواند از حق خود دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که حکومت یزید هم در راستای حکومت استکباری معاویه بود، ادامه داد: معاویه قبل از مردن با زور برای یزید بیعت گرفت و بعد از مرگ معاویه هم یزید با زور می خواست از امام حسین (ع) بیعت بگیرد، در حالی که بیعت یک امر اختیاری است  و هیچ کس را نمی توان وادار به بیعت کرد.

مدرس حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در زمان ما هم که استکبار جهانی آمریکا جانشین استکبار یزید و معاویه شده است، چنگال های خونین خود را بر روی مناطق زیادی از جهان از جمله عراق، افغانستان، عربستان، بحرین و سایر کشورها گسترانده و با وارد کردن نیرو عملا از دولت هایی که مردم مخالف آنها هستند، حمایت می کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: شاه ایران با ارتباطاتی که با آمریکائیان برقرار کرد باعث شد تا مستشاران آمریکایی وارد کشور  شوند و زمانی که دانش آموزان استکبار ستیز با این امر مخالفت کردند آنها را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: نقطه اشتراک واقعه عاشورا و روز 13 آبان مبارزه دو جریان با استکبار زمان بود و اگر ما در استکبار ستیزی خود پیروز شدیم به خاطر این بود که در این راه، امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادیم و امسال هم این دو روز با هم دیگر مصادف شده اند همگان بهتر می توانند تقارن این دو جریان را درک نمایند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha