سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه در اطلاعیه ای با محکوم کردن حملات وحشیانة صهیونیست ها به مسجد‌الاقصی تصریح کرد: امروز قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی درهم شکسته و در نهایت ضعف و نکبت قراردارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن  اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فجایع ددمنشانه صهیونیست‌های غاصب در مسجد الاقصی و تلاش‌های ناکام آنان در تخریب قبله اول مسلمانان، خشم جهان اسلام را برانگیخت.

این تلاش‌ها به منظور محو آثار اسلامی و سرپوش نهادن بر شکست سنگین این رژیم در نبرد 50 روزه غزه است.

امروز قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی درهم شکسته و در نهایت در ضعف و نکبت قرار گرفته است.

ملت فلسطین نیز راه خود را باز یافته و به خوبی دریافته است که تنها راه پایان بخشیدن به عمر صهیونیست‌ها، مقاومت و ایستادگی است.

از این رو بر کشورهای اسلامی لازم است که با حمایت همه جانبه از مردم فلسطین، زمینه حفظ مسجد‌الاقصی قبله اول مسلمین را فراهم سازند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن حملات وحشیانة صهیونیست ها به مسجد‌الاقصی و نمازگزاران، جامعه جهانی را به اقدام در برابر آن و مسلمانان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین را به ایستادگی در برابر دشمنان دعوت می نماید.

جامعه جهانی در برابر کشتار عزاداران حسینی سکوت نکند

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در  اطلاعيه ای جداگانه ای  در پي شهادت تعدادي از عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) در کشورهاي اسلامي تصریح کرد: بر مسئولان کشورهاي اسلامي لازم است که عاملان اين حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.

متن اطلاعیه این  جامعه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

حوادث خونبار عاشوراي امسال که به شهادت بسياري از مسلمانان در کشورهاي اسلامي همچون نيجريه، پاکستان و عربستان منجر شد باعث تأسف فراوان گرديد.

بي‌ترديد نقش بي‌بديل عاشورا، در احياي بيداري اسلامي و گسترش روحية عزت طلبي و حماسه‌آفريني باعث شده که دشمنان اسلام با ترفندهاي گوناگون سعي در خاموشي آن داشته باشند اما به رغم اين تلاش‌ها، عزاداري سيد الشهداء«عليه السلام» هر سال با شکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار مي‌گردد.

بر مسلمانان جهان لازم است که ضمن هوشياري در برابر توطئه‌هاي دشمن، همت خود را در مسير احياي فرهنگ عاشورا و اعتلاي محافل عزاداري حسيني مصروف سازند و نقشه‌هاي دشمن را خنثي کنند. نيز بر مسئولان کشورهاي اسلامي لازم است که عاملان اين حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن سپاس از همه ارادتمندان حضرت سيد الشهداء «عليه السلام» در برپايي پرشور محافل آن حضرت، فجايع خونبار عاشوراي امسال را محکوم کرده و به همه مسلمانان به ويژه بازماندگان آن عزيزان تسليت عرض مي نمايد.

و السلام عليکم و رحمه الله و برکاته

محمد يزدي

رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha