یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ محمد حسین - مفتی قدس

حوزه/ مفتی قدس و سرزمین های اشغالی فلسطین نقشه ساخت یک کنیسه بزرگ یهودی در محدوده مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد حسین مقتی قدس و خطیب مسجد الاقصی، شروع به ساخت یک کنیسه یهودی جدید را که  جواهر اسراییل نام گرفته(!) و تقریبا 200 متر از مسجد الاقصی در قسمت شرقی آن فاصله دارد محکوم کرد.

این کنیسه قرار است در محله  الشرف که پیش از این توسط صهیونیستها تصرف و به یک شهرک صهونیست نشین تبدیل گردید ساخته شود.

شیخ حسین در یک مصاحبه مطبوعاتی در روز چهارشنبه گفت: این کنیسه بر ویرانه های یک وقف اسلامی ساخته خواهد شد.

وی همچنین همه را از خطر محاصره ی مسجد الاقصی بوسیله تعدادی کنیسه و باغ های توراتی که از جمله ی آنها کنیسه الخراب بود و تخریب تمام آثار اسلامی وعربی موجود در شهر قدس و مناطق واقع در محدوده آن که با هدف یهودی سازی مسجد الاقصی ومحیط اطراف آن و در نتیجه همه شهر قدس انجام میشود برحذر داشت.

خطیب مسجد الاقصی توضیح داد: این کارها براساس یک سیاست از پیش تعیین شده انجام می شود؛ صهیونیستها قصد دارند با انجام کارهایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم آنها را به هدفشان برسانند مساله یهودی سازی را تحمیل کنند در همین راستا رژیم اشغالگر، دهها کنیسه و مدرسه دینی یهودی را در محله قدیمی ساخت تا آنجا را به یک منطقه یهودی تبدیل کرده و ساکنین فلسطینی را از آن خارج کند.

وی در پایان تاکید کرد: شهر قدس دارای وجهه ای اسلامی و اصلی عربی است و رژیم اشغالگر به هر مقدار که در جنایتکاری و تحریف حقایق پیش برود، نمی تواند این حقیقت را از آن سلب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha