سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دارابی

جانشين كميته علمي و پژوهشي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز گفت: توجه جدي به امر خطير توسعه و ترويج فرهنگ والاي نماز بر هر مسلماني واجب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام علي دارابي، مدير كل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي و جانشين كميته علمي و پژوهشي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز در نشست ويژه با كارشناسان پژوهشي و آموزشي ادارات كل تبليغات اسلامي سراسر كشور گفت: واگذاري مسئوليت كميته علمي و پژوهشي اجلاس سراسري بيست و سوم نماز به سازمان تبليغات اسلامي نشان از راهبردهاي پژوهشي سازمان دارد.

وی افزود: در گير و دار زندگي دنيايي و مادي و هياهوي زندگي ماشيني و در جهاني پر از تبعيض و جنگ و خونريزي، نماز آرامش بخش روح و روان انسان‌ها است و عبادت پروردگار سبحان و توسل به ذات اقدس الهي باعث طمانينه روح و روان انسان مي‌شود.

حجت الاسلام دارابي تأكيد نمود: تلاش در راه سوق دادن دل‌هاي جامعه به سوي ياد خدا و قدم برداشتن و همچنين مسئوليت پذيري در ساختار مديريتي نظام اسلامي و حاكميت ديني و ترويج آموزه‌هاي الهي ضروري است.

 مدير كل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي با يادآوري سال 1393 كه از سوي مقام معظم رهبري به سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» نامگذاري شده كه رهبر انقلاب براي ايجاد انگيزه و تحرك و پويايي سيستم مديريتي كشور و ضرورت جهاد فرهنگي آن را مطرح فرمودند و همه ما بايد در اين راه گام برداريم و مقوله فرهنگ ديني امري ضروري در حاكميت ديني محسوب مي‌گردد كه بايد متوليان فرهنگ به آن اهتمام داشته باشند.

وی تأكيد نمود: تعالي فرهنگي نماز بر بخش‌هاي مختلف جامعه اثرگذار بوده و موجب طهارت جامعه می‌شود سازمان تبليغات اسلامي به عنوان يك قرارگاه فرهنگي ديني اهتمام ويژه‌اي در اين مقوله بكار مي‌بندد. 

عضو كميته علمي و پژوهشي گفت: بايد در اين عرصه با مديريت جهادي ورود نماييم و اخلاص و تقوي و وجدان كاري را سر لوحه فعاليت‌ها قرار داده تا انشاء الله در امر خطير نماز فعاليت‌ها با برجستگي ويژه‌اي انجام پذيرد.

جانشين كميته علمي و پژوهشي اجلاس سراسري نماز تصريح نمود: محورهاي اجلاس بيست و سوم از زواياي مختلف داراي نوآوري است و بر اين باوریم كه بايد با نگاه ژرف انديشانه و در تعامل با محققين و نويسندگان اين عرصه، ورود نخبگان را براي ارسال مقالات به دبيرخانه مهيا نماييم

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha